Vad väntar oss?

Mer
09 feb 2020 04:11 #1228143 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad väntar oss?

memphis skrev: Det säger ju sig självt Fantasio, att en fullblodssadist har inget i himlen att göra. Det är nåt fel i hjärnans synapser på dem. Som gör att de njuter av det som för andra är smärtsamt. En riktig sadist hör hemma i helvetet. Det är hens rätta hem.

Sadister är efterblivna. Primitiva! Men det finns några (men få) överintelligenta sadister! Hade en partyväninna! Hennes fd man är stor affärsman och sadist! Så rättegångar mot en sån som är extremt smart, inflytelserik och stor makt var tufft. Plus charmör av egen klass. Men hon lyckades. Det sas mellan raderna att han var psykopat. Jag berättar inte detaljerna för hänsyn. Vissa saker pratar man inte om på flera olika anledningar.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
20 feb 2020 19:53 #1231905 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad väntar oss?
Jag kommer att bada vid en sandstrand och göra det naken, eller med badbyxor. Jag är så tjock och hårig att jag inte vill visa mig på en strand, men hos Herren får man den perfekta kroppen. Fast jag tror inte man går omkring naken i Himlen. Men vad har man på sig? Vit särk?

Mer
20 feb 2020 20:06 #1231907 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vad väntar oss?
Jag tror att det finns en andra sida man kommer till efter döden, själen vandrar vidare dit, har läst en bok om andra sidan av Randi Kibsgård det var nog vad hon hette.tror man har en livsväg då man ska utveckla sig själv som människa, och det tar tid för vad som helst kan hända på jorden, man möter hinder, man tar omvägar men när man nått och kommit fram till livsplanens kärna,då tror jag kanske att vandringen är slut på jorden eller kanske en ny livsplan tar sin början.
Kanske blir du en ängel och kan vaka över dina nära och kära i slutändan.

Mer
20 feb 2020 20:10 #1231909 av Josa
Svar från Josa i ämnet Vad väntar oss?
Jag har alltid tidigare trott på att vi lever vidare som själar efter döden, efter psykoser tror jag inte längre så. Det vackraste jag kan tänka mig idag är att allt som är jag blir till jord.

Jag tänker mig att evigheten är nuet.

Jag tänker mig också att vi alla är en. Att själva livet finns ändå. I alla som finns kvar och allt nytt som kommer till men i ny skepnad.

Mer
20 feb 2020 20:41 #1231915 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vad väntar oss?
Fin tanke det med och inte alls orimligt

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
20 feb 2020 20:46 #1231917 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad väntar oss?
Intressant, Josa och ingrid64marie.

Mer
21 feb 2020 04:39 #1231945 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad väntar oss?

Josa skrev: Jag har alltid tidigare trott på att vi lever vidare som själar efter döden, efter psykoser tror jag inte längre så. Det vackraste jag kan tänka mig idag är att allt som är jag blir till jord.

Jag tänker mig att evigheten är nuet.

Jag tänker mig också att vi alla är en. Att själva livet finns ändå. I alla som finns kvar och allt nytt som kommer till men i ny skepnad.

Evigheten tror jag finns i en dimension vi levande inte kan se, men ibland känna, eller (höra)!??

Mer
21 feb 2020 08:07 #1231970 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad väntar oss?
Intressant wasp! Ja vissa ggr kan jag känna evigheten!

Sidan laddades på: 0.144 sekunder