Vad väntar oss?

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 feb 2019 22:10 #1129342 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad väntar oss?
Du är rolig, Nissegossen. Såna där predikanter som talar i tungor och har sig, det är bara löjligt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
24 feb 2019 01:33 #1131688 av Fantasio
Jag såg om en man som träffade en yngling. Alltså, mannen var på andra sidan, men kom tillbaka till livet. Han träffade sedan sin döda väns fru och blev visad ett fotografi. Den var vännen som ung på bilden. Samma yngling han träffat i himlen.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
16 mar 2019 22:08 #1136987 av Fantasio
Jag pratade om sådant som rör den här tråden med en man. Han är troende, men jag vet inte om han tillhör nån slags frikyrka, eller vad det kallas. Det var intressant. Jag sa det gamla vanliga, bland annat att jag tror att man inte är gammal i Himlen. Men när ett barn dör, är barnet ett barn även hos Gud? Jag tror inte det.

Mer
16 mar 2019 22:13 #1136989 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad väntar oss?
Jag har hört röster i Himlen, men om det var genom telepati eller inte vet jag inte. Det var ju i en dröm det hände.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
16 mar 2019 22:14 #1136990 av Fantasio
Nu har jag inte läst det på ett tag, men hade det med när din hund sprang bort?

Mer
16 mar 2019 22:15 #1136991 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad väntar oss?
ja precis. hon var borta 2 dygn.

Mer
17 mar 2019 04:11 - 17 mar 2019 04:16 #1136999 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad väntar oss?

Fantasio skrev: Jag pratade om sådant som rör den här tråden med en man. Han är troende, men jag vet inte om han tillhör nån slags frikyrka, eller vad det kallas. Det var intressant. Jag sa det gamla vanliga, bland annat att jag tror att man inte är gammal i Himlen. Men när ett barn dör, är barnet ett barn även hos Gud? Jag tror inte det.

Två familjer var ute på havet, båten kantrade och sjönk de två männen dog, deras barn dog, bara de två mammorna överlevde och en av kvinnorna höll i ett barn. Barnet sade till mamman nu är jag hos Jesus och dog.

Jesus kallade till sig ett litet barn och sade om ni inte omvänder er och blir såsom detta barn kommer ni aldrig in i Guds rike.

Så Fantasio bli sm ett barn är rådet

Samt säger Jesus, låten barnen komma till mig.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 17 mar 2019 04:16 av Nissegossen.

Mer
17 mar 2019 05:08 #1137004 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Vad väntar oss?
Jag vågar inte berätta om mina inre upplevelser, de inre rösterna brukar ju folk känna att man inte får berätta om.

Olika upplevelser för mig som troende, är en annan sak. Ungefär 5 riktiga underverk har jag varit med om. Men anden är ju med mig otroligt mycket mer.

Man kan kalla det som känns sant och inte hallucinatoriskt, för sin uppenbarelse. Min har jag tyckt varit pågående sedan jag måste ha fått nåd av Gud i saker innan sjukhuskyrkan räddade mig.

Bibelorden jag fått till mig, har jag använt här på Viska. Älskar Guds Ord.

Men ledd av ande, påverkad av min kanske syndfulla natur, så har alltihopa nu bra hamnat i det läget, att utan helgelse, kommer det inte fungera.

Bibelordet häromdagen, om att förneka sig själv, gäller i alla högsta grad.

Att då köra alls på Viska, måste jag ransonera. Jag sprider ju ert privatliv, i min ande. Känns det som.

Men nu gäller det min vardag och mitt hopp, om himmelriket när jag dör. Och vad jag vågar sprida om uppenbarelsen och Gud.

Jag måste få låta Gud bestämma det! :-)

Sidan laddades på: 0.569 sekunder