Vad väntar oss?

Mer
17 mar 2019 09:12 #1137030 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad väntar oss?

notwoodstock skrev: Jag vågar inte berätta om mina inre upplevelser, de inre rösterna brukar ju folk känna att man inte får berätta om.

Olika upplevelser för mig som troende, är en annan sak. Ungefär 5 riktiga underverk har jag varit med om. Men anden är ju med mig otroligt mycket mer.

Man kan kalla det som känns sant och inte hallucinatoriskt, för sin uppenbarelse. Min har jag tyckt varit pågående sedan jag måste ha fått nåd av Gud i saker innan sjukhuskyrkan räddade mig.

Bibelorden jag fått till mig, har jag använt här på Viska. Älskar Guds Ord.

Men ledd av ande, påverkad av min kanske syndfulla natur, så har alltihopa nu bra hamnat i det läget, att utan helgelse, kommer det inte fungera.

Bibelordet häromdagen, om att förneka sig själv, gäller i alla högsta grad.

Att då köra alls på Viska, måste jag ransonera. Jag sprider ju ert privatliv, i min ande. Känns det som.

Men nu gäller det min vardag och mitt hopp, om himmelriket när jag dör. Och vad jag vågar sprida om uppenbarelsen och Gud.

Jag måste få låta Gud bestämma det! :-)

Gå på tro kan man ju alltid göra, men om saltet mister sin sälta duger det endast till att kasta utmed vägarna. Det är ju en varning, så i det stanna hemma och besinna.

Kom ihåg att i anden finns numera i allt kött, alltså även åklagaren och vilseledande andar. De ställer till med problem för oss.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
17 mar 2019 12:24 #1137081 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad väntar oss?
Vart vi än går slutar det alltid med döden. Att tänka på döendet tycker jag inte är så svårt, men den eviga sömnen skrämde mig från vettet för si sådär 40 år sedan. Lyckas man inte lösgöra sig från förintelseångesten blir man vansinnig. Och ja, jag tror att min extrema dödsångest bidrog till mitt insjuknande året efter.

Mer
17 mar 2019 12:30 #1137087 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad väntar oss?
Det konstiga är att man får ingenting ta med sig, när man dör. Inte som i pyramiderna i Egypten.

Mer
17 mar 2019 14:32 #1137131 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Vad väntar oss?
Jag tror att alla som legat på psyket fått inse, att där är man lite utblottad. Då är mående mer viktigt än man någonsin kanske anat.

Jag själv tror att jag måste lyssna på predikanten som jag läste, som menade att ägodelar är stöld från dom fattiga, dom som inget har.

Och planera en ålderdom med andlig gärning. Söker Guds plan för något sådant. Vill åtminstone ge goda råd till folk om det jag upplevt.

Att hamna på psyket förändrade mig för livet.

Och när jag hade glömt Jesus för någon sommar sedan, då vet jag bara att psykos utan kyrka är inte nyttigt.

Vill inte tävla längre, alla borden tror jag borde centreras på vad Gud vill med mitt liv!

Döden känns mer som ett mysterium - trodde förut på ålderdomshemmet. Nu tror jag man är rätt utsatt, där.

Men yttersta tiderna är det trasslet dom troende varnar för. Som jag själv snarare slåss med psykossymtom.

Just det ja, vad är ens kallelse? Själv vill jag hoppas att Gud ger mig möjlighet att jobba ideellt igen, Det var helkul!

Utgivande kärlek ger kärlek, har jag läst. Mysteriet med Kristus dyker upp.

Mer
17 mar 2019 15:21 - 17 mar 2019 15:23 #1137154 av Nissegossen

Geta skrev: Det konstiga är att man får ingenting ta med sig, när man dör. Inte som i pyramiderna i Egypten.

Du kan inte ta med dig något när du går, men du kan alltid sy fickor i svepningen.

Blir du upptagen när du är ute och går, följer allt som du är klädd i och har på dig, det följer med dig när du blir upptagen

Som Jesus sade bed för att det inte är vinter i den stunden

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 17 mar 2019 15:23 av Nissegossen.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
17 mar 2019 16:01 #1137174 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad väntar oss?

Geta skrev: Det konstiga är att man får ingenting ta med sig, när man dör. Inte som i pyramiderna i Egypten.

Nej. Och det bevisar någonstans att allt är för evigt förlorat. Du träffar inga gamla släktingar i himmelriket, eller liknande. Det stora äventyret är livet trots att det slutar så illa. Förresten träffa mor och far och andra närstående (i mitt fall finns det inga sådana), är väl ingenting man vill göra. Eller släktingar som bara var pest och pina. Hellre gamla vänner där man får återuppleva den allra bästa tiden åter. Ett himmelrike utav de bästa tiderna, ett slags Greatest Hits.

Mer
17 mar 2019 18:03 - 17 mar 2019 18:05 #1137221 av Nissegossen

Författare Waltari Finländare
sv.wikipedia.org/wiki/Sinuhe_egyptiern

Senast ändrad: 17 mar 2019 18:05 av Nissegossen.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
05 apr 2019 17:20 #1142147 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad väntar oss?
Det är storslaget hos Gud. Varför skulle det inte vara det? Men tänk resan man gör, från jorden till härligheten. Det blir omtumlande. Men jag fattar inte hur Gud har tid för alla. Me njag och alla med mig är "endast" människor, sådant övergår vårt förstånd.

Sidan laddades på: 0.400 sekunder