Nya Andetag 2019

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1118296 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Nya Andetag 2019
Det ena utesluter ej det andra. Den kyrkliga gemenskapen är viktig för mig och dessutom har jag svårt att läsa Bibeln på egen hand. Då är det bra att få den uppläst i kyrkan.

Leloo, tråkigt att det blev så. Kanske frikyrkan var fel plats för dig, det finns ju andra kyrkor också. Buddha har jag rätt god kännedom om. Mindfulness kan vara starkt, vissa mår bra av det andra inte.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1118377 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Nya Andetag 2019
Hur menar du att du har svårt att läsa Bibeln på egen hand?
Jag har också det. Efter mina sex år inom frikyrkan kan jag inte ens läsa en mening i Bibeln utan att känna kraven och pressen.

Vilka kyrkor tänker du på? Finns väl bara stadskyrkan och den Katolska kyrkan kvar?
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1118380 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Nya Andetag 2019

Leloo skrev: Hur menar du att du har svårt att läsa Bibeln på egen hand?
Jag har också det. Efter mina sex år inom frikyrkan kan jag inte ens läsa en mening i Bibeln utan att känna kraven och pressen.

Vilka kyrkor tänker du på? Finns väl bara stadskyrkan och den Katolska kyrkan kvar?


Jag har svårt att komma loss med att läsa Bibeln, eg. läsa böcker i allmänhet. Det är lättare för mig att lyssna på ljudböcker medan jag är aktiv. Det är också roligare att lyssna på uppläsning tycker jag med tillhörande predikan.

Jag tänker t.ex. på EFS, Missionsprovinsen, Equmeniakyrkan, Frälsningsarmen, Adventkyrkan. När du sa frikyrkan tänkte jag på Pingstkyrkan.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 2 månader sedan by Zoidar.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1118400 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Nya Andetag 2019
Alla de kyrkorna är frikyrkor.
Lite osäker på EFS, de är en utbrytargrupp ur Svenska kyrkan. Har varit där iofs och de liknar en vanlig frikyrka, i alla fall där jag bor
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1118436 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Nya Andetag 2019
Orthodoxa kyrkan finns också, men den är mer svårtillgänglig i Sverige.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 2 månader sedan by Zoidar.