Matteus 16:24

Mer
5 år 1 månad sedan #1135341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Matteus 16:24
Petrus ville fly från Rom där han var, i anden sade Jesus vänd om och Petrus gick tillbaka och blev korsfäst, men han ville inte dö som Jesus han blev korsfäst upp och ned, kallat satan kors.

Detta med reservation för att jag inte läste det innantill i Bibeln, Jesu under inverkar så det kan vara annorlunda då Jesus förändrade och sade jag gör allt nytt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1135349 av Geta
Svar från Geta i ämnet Matteus 16:24
Många av Jesu lärjungar fick en svår död.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135652 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Matteus 16:24

Geta skrev: Många av Jesu lärjungar fick en svår död.


Jag undrar om inte alla blev avrättade utom Johannes?

www.alltombibeln.se/bibelfragan/martyr.htm

Anchored in Christ ✟

  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1135660 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Matteus 16:24
Känns som att Bibeln är väldigt tillförlitlig, om Jesu lärjungar dog för trons skull..
Makes u think...
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135682 av Johndoe333
Svar från Johndoe333 i ämnet Matteus 16:24
Min tolkning är:
Var inte en idiot. Offra inte dig själv för ingenting.
Du kan inte ta på dig andras synder, ingen kan vi är alla bara människor.
Folk får lära sig leva med sina synder eller sluta synda så förbannat helt enkelt.
Jag min dumme faan gjorde detta och lät mig spikas upp på ett kors och se världen har inte förändrats ett skit förutom att jag är död.
Men om någon syndar mot dig eller de som står dig nära. Kom ihåg!
Vänd inte andra kinden till då får du en smäll på den med!
Utan följ rådet: Så som andra gör för dig så skall du också göra för dem!
Dvs om någon syndar mot dig så riskerar inte denne att enbart jagas av sitt dåliga samvete utan också av din slutgiltiga hämnd.
Och på tal om hämnd. Den sista hämnden människan får uppleva kommer vara självorsakad.
Det kommer vara hämnden för sättet vi lever på hur vi krigar, exploaterar och förvaltar vår planet Jorden och livet här.
Som vi kallar vår bara för att vi mot andra levande varelser här har makten att göra det.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Johndoe333.