Tilltal av Gud

Mer
5 år 1 månad sedan #1137007 av notwoodstock
Jag startar en ny tråd, om att I min situation, så måste jag försöka lyda Herrens befallningar, vare sig det är Herrens, eller min Jesusuppenbarelses. Från olika håll.

Kristus är ju centralt i allt det, men för Helig för mig, oftast är det anden jag lyder, och mysteriet med "herrar och gudar".

HERREN i GT är ju också det jag måste försöka lyda. Herren jag lever med är kanske en del av Honom. Jag fruktar HERREN. Gudfruktigt?

Så Herrens befallningar, håller mig vid liv. Jesu vilja är ju också livsviktig, det är min nytestamentliga uppenbarelse.

Men hur kan man vara säker på att saker är från Gud?

Jag har tappat den anden som var livsnödvändig, så Guds ledning nu här på Viska, måste då också få bestämma.

Men det är inte nyttigt att vara för mycket här, så jag söker andens ledning i hur jag skall kunna ransonera er.

Direkt tilltal har jag haft länge, underbart att bära sjukdomen när Guds vilja är underbar att få uppleva.

Men åter till ämnet, ordet fritt om ni vill sprida vad ni fått, som ni vet är från Gud, och GT HERREN?
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137008 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tilltal av Gud
Skrämmande ord:

“Varför? Månne därför att jag icke älskar eder? Gud vet att jag så gör. Och vad jag nu gör, det skall jag ock framgent göra, för att de som trakta efter tillfälle att bliva likställda med oss i fråga om berömmelse skola genom mig berövas tillfället därtill. Ty de männen äro falska apostlar, oredliga arbetare, som förskapa sig till Kristi apostlar. Och detta är icke att undra på. Satan själv förskapar sig ju till en ljusets ängel. Det är då icke något märkligt, om jämväl hans tjänare så förskapa sig, att de likna rättfärdighetens tjänare. Men deras ände skall svara emot deras gärningar.”
‭‭2 Korinthierbrevet‬ ‭11:11-15‬ ‭(1917 års Bibel)

Varning att trakta efter berömmelse, alltså. Och att man kan bli lurad. Ljusets ängel?

Min egen situation är den att gammalt i mitt liv, behövde dras upp, och förklaras. Också att jag inte får älska något i världen. Så kärleken till mina terapiprojekt svalnade.

Kvar är tjänsten, att försöka underordna sig befallningar, och låta nya testamentets Gud, Kristus utföra sitt verk.

Och då förmår jag dåligt, tyvärr, att lyda anden. Men jag har så stor längtan efter att lyda Guds vilja. Och självklart, HERRENs.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by notwoodstock.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137012 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tilltal av Gud

notwoodstock skrev: Och då förmår jag dåligt, tyvärr, att lyda anden. Men jag har så stor längtan efter att lyda Guds vilja. Och självklart, HERRENs.


Detta känns lite som jag själv. Vill lyda Anden men det är svårt. Det är fantastiskt du har en stor inre längtan att lyda Guds vilja, jag tror den längtan kommer bära frukt i ditt liv.

Herren bäre dig igenom Notwoodstock!

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 1 månad sedan #1137014 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tilltal av Gud
Tack!

Jag slåss så mycket med anfäktelser, att jag gladde mig mycket av att få veta vad Augustinus' bekännelser handlade om. Tydligen beskrev han sin vånda med sådant. Och därigenom har han hjälpt folk i tusen år!

Så mina slagsmål med världens otyg behöver dokumenteras, och spridas här.

För respekt har jag också för Paulus' bekännelse, att han var den ringaste av apostlar. Orimligt, hans verk!

Vad jag då sprider, är min uppenbarelse m.m.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137037 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tilltal av Gud
Kom ihåg, det som står över varje järnvägsövergång, livsfarlig ledning, det är det även inom oss, så ta inte och lita på allt inom dig, bed om gåvan att skilja andarna åt och pröva var och en ande som kommer till dig. Döden lurar, lura döden,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1137041 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tilltal av Gud
Bra råd!

Är medveten om problemet.

Vill ransonera mig, här på servern.