Ett gudsbevis?

Mer
5 år 2 veckor sedan #1141398 av memphis
Ett gudsbevis? skapades av memphis
Satt och tittade på gamla foton. Hittade några på min hund när hon var liten. Och hon var så överjordiskt söt!! En perfekt skönhet! Och då slog det mig:

Djuren kan inte erfara skönhet. Åtminstone har hundar inget estetiskt sinne. De har inga åsikter om fult och vackert. Så ur en evolutionsynpunkt är hundbebisarnas skönhet något helt onödigt, mamman njuter inte av den. Så då slog det mig:

Det är för att Skaparen har ett sinne att njuta av det! Därför har Skaparen skapat djurbebisar så. Och därför har "människan skapats till Guds avbild". För att vi människor också har ett sinne att njuta av det, är vi lika Gud.

Vart det en bra förklaring? Jag vet inte om jag fick fram poängen. Men poängen var att djuren är så vackra men vet inte om det. Det betyder ingenting för dem. Denna perfekta skönhet bevisar något. Annars skulle mestadelen djur vara fula om de bara skapats av slumpen. Jag tycker att det är ett gudsbevis!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1141404 av Miika
Svar från Miika i ämnet Ett gudsbevis?
Även den här var söt
Mer
5 år 2 veckor sedan #1141408 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ett gudsbevis?
:rotfl nämen stackarn!

Fast han lider ju inte av det. Njuter inte av skönhet. Lider inte av fulhet.

Men vi blir halvt chockade av en så fult missfoster. För vi är så vana att hundarna äro sköna :)
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1141410 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Ett gudsbevis?
Förstår faktiskt vad du menar, en vovve är grym. Men endast människor har förmågan att fundera över matematisk logik. Dvs: bli kära osv. Låta en vovve leva bredvid en osv. Det är en sorts logisk egoism.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by harrypotter.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1141457 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Ett gudsbevis?
Jo. Fåglar och deras plymer är till för att ragga. Paradisfåglar Dansar och sjunger. Bygger hus, städar och samlar vackra ting för att imponera på tjejerna.


Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by zoegas.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1141460 av Nissegossen