Ett gudsbevis?

Mer
5 år 2 veckor sedan #1141580 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett gudsbevis?
Nja människan är lat i naturen. Förr levde människan på mat i munnen och när människan var mätt, hade tak över huvudet var det slöseri att göra något eftersom det gick ut på att inte slösa på energin då det går bort kraft från kroppen och det har med evolutionen att göra, därav lat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 veckor sedan #1141583 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett gudsbevis?
Det är bra om man kan ta hand om sig själv. Först ska man ta på sig flytvästen. Sedan kan man hjälpa andra. Inte i omvänd ordning.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1141586 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ett gudsbevis?
På verdensbasis er myggen det dyret som dreper klart flest mennesker. Malaria og Dengufeber er livsfarlig-
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1141627 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett gudsbevis?
Kinin det medel som sedan gammalt är känd som lindrar verkningarna av malaria, det finns naturligt eller tillsatt i Grapefrukt läskedryck, men vi med våra mediciner bör inte använda det då inverkan av Grapefrukt kan interagera med våra mediciner
sv.wikipedia.org/wiki/Kinin

Ja, ta gärna en Gin och Tonic (föredrar själv en Tom Collin)

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Nissegossen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1141694 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ett gudsbevis?

Geta skrev: Det är bra om man kan ta hand om sig själv. Först ska man ta på sig flytvästen. Sedan kan man hjälpa andra. Inte i omvänd ordning.


Ja Geta! Om jag vore en person som som fattade obekväma beslut för folket, så skulle jag behöva skottsäker väst och livvakter!
Så hemskt är det i vårt samhälle även i vårt fagra land. Men vi pratar om guds skapelse och vad omedvetna djuren tyckas vara i våra ögon, instinktivt känner jag att Gud existerar genom naturen och jordens inre kakafoni som skapar en osäker värld för människan.

Dinosaurierna dog ju ut visserligen via det människan slarvigt vill använda ordet slump, som ngt bara via en olycka har skett och inte som en ödets nyck. Människan har funnits via evidensbaserad forskning via evolutionen och har utvecklats steg för steg. Men det kolliderar inte med min tro på att ngt övernaturligt existerar i vår värld!

Men människan är ett nyfiket släkte, kanske därför den har existerat genom tusentals år? Men det som gjorde människan mer bekväm i sin roll som jordens makthavare, är filosofins roll genom årtusenden, den har skapat en mer ödmjuk inställning hos de som inser att Guds närvaro inte alltid är tacksamt, för det följer med en massa drägg i bakhasorna som kan utnyttja människans inställning till Gud. Det sägs att hoppet är det sista som överger människan!?

Men för vissa, som måste kämpa varje dag för att överleva, måste få en mer given nyckel att hantera för att kunna söka hjälp i rättan tid! Men det estetiska kan tyvärr inte alla förstå, de som lider av autism, kan kanske bara uppfatta artificiella inslag såsom att ngn måste anstränga sig för att få denne att förstå, men den personen känner av i extremt hög grad vad som är äkta och falskt?

Men jag vet t. ex inte när ngn är ärlig, jag måste då konfrontera den personen och då låta den äkta känslan sakta sjunka in och göra mig mer harmoniskt gentemot den människan. Jag hoppas det jag skriver nu är tydligare än vanligt, för jag vill definitivt göra mig förstådd hos andra.

Vars är världen på väg?
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Jocke.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 1 vecka sedan #1141704 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett gudsbevis?

Geta skrev: Det är bra om man kan ta hand om sig själv. Först ska man ta på sig flytvästen. Sedan kan man hjälpa andra. Inte i omvänd ordning.

En variant på planets frisklufts mask, ta på dig själv först, innan du sätter den på barnen, liv eller död


En variant försvarets piloter har en tub med luft som räcker i 15 minuter Ja, då i nödläge om de skjuter ut sig högt upp eller hamnar under vattnet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.