Har glömt lärljungaskap

Mer
4 år 11 månader sedan #1144914 av notwoodstock
Jag gick i kyrkan tills för ca 10 år sedan. Jag upptäcker att jag glömt lärjungaskap.

Men vad som hände var att jag i tro försökte sprida kunskap bl.a här på Viska. Och mysteriet med Jesus kom bort.

Syndabekännelsen skulle idag behövas - jag förstod inte vad som hände. Men olika goda personer gav lite i taget som boendestödjare och här på Viska.

Men jag var fast i skrivandet, med kunskap som kanske var bra, men Herren är mer vis än jag anar.

Så jag kunde ha varit bättre kristen på olika vis. Och skötessynder inser jag att jag hade.

Så rask omvärdering av hur jag har skuld till olika personer. Och inte vet jag fortfarande hur jag skall be.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1145444 av notwoodstock
Jag hittade en väldigt intressant artikel, om varför människor med Aspergers Syndrom kan få problem inom kristendomen.

En orsak, är att det inte är lätt att klara det man har föresatt sig. För mig har schizofreni orsakat resten av trasslet.

Jag tror att onda andar är ett problem. Själv har jag inte gott samvete för vad min syndfulla natur medfört. Jag gör inte det goda som jag vill.

Men en trofast skapare står det skrivet om.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by notwoodstock.
Mer
4 år 11 månader sedan #1145747 av notwoodstock
Glad över att bli påmind om att hålla buden m.m:

“Då sade Jesus till de judar som hade satt tro till honom: »Om I förbliven i mitt ord, så ären I i sanning mina lärjungar; Och I skolen då förstå sanningen, och sanningen skall göra eder fria.»”
‭‭Johannes‬ ‭8:31-32‬ ‭(1917 års Bibel)