Ni har ingen Gud!

Mer
5 år 1 vecka sedan #1145078 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ni har ingen Gud!
blasphe-me blasphe-you
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145079 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ni har ingen Gud!
Jag har en liten tavla med en hinduisk Gudinna, och jag lovar och svär att den bilden har krafter. Dels har jag sett ett sken ifrån henne, dels har jag ända sen jag köpte tavlan haft sån tur med pengar. Tror hon heter Lakshi, nånting sånt.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1145083 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Ni har ingen Gud!
Jag har vanföreställning om man ber för mig så blir jag sjuk! Fått vanföreställningen under åren efter att jag har haft erfarenhet av präster som har bett för mig. Sen tror jag påven kan ha rätt i att inte be för dom som har diagnosen schizofreni. Sen om det har med nån slags telepati eller nåt när man ber för någon - vet jag inte riktigt?

Jag funderar på att ha den vanföreställnings idén i nån slags film/dokumentär eller bok som jag eventuellt kommer att göra i framtiden.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145084 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ni har ingen Gud!

Amandara skrev: Lika väl som man pratar om tro måste man få prata om otro.


Det är inte riktigt sant. Även ateismen är en tro.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1145085 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ni har ingen Gud!
När jag var inlagd frivilligt för o byta till clozapine, var det en skitjobbig mano-depressiv läkare som me var inlagd. Första dagen jag var där gick han upp till mig o frågade om han fick ge mig en kram, sen sa han "inatt ska jag be för dig". Jävla knäppis.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Recard2016.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145086 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ni har ingen Gud!
Det finns galna ateister me, typ Sam Harris. Därför jag inte gillar o kalla mig ateist för risken o blandas ihop med såna tokstollar. Tycker att religion ska o bör vara nåt personligt, när nån försöker köra ner de i halsen på mig reagerar jag.