Ni har ingen Gud!

Mer
5 år 1 dag sedan #1145104 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ni har ingen Gud!
Att vara sjuk har inget med tro att göra. Som sagt, ateism är också en tro. Marxism är ytterligare en tro som lyder under materialismen.
Mer
5 år 1 dag sedan #1145106 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Ni har ingen Gud!
Ja, jag har märkt hur man än försöker förklara så finns det en del som har svårt att förstå mig.
Mer
5 år 1 dag sedan - 5 år 1 dag sedan #1145107 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni har ingen Gud!
Det är väl förmätet att säga att ni har ingen Gud? C G Jung sa att man gör alltid något till sin Gud. Då kan man lika gärna ha den kristna guden, som tillhör vår kultur.
Last edit: 5 år 1 dag sedan by Geta.
Mer
5 år 1 dag sedan #1145108 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Ni har ingen Gud!
Att säga att vi inte har någon Gud, är ju att pressa ner i halsen en otro. Det är väl lika illa som att pådyvla någon sin tro.

Jag har en fast tro på att Gud finns och det verkar som om mediciner inte tar bort den tron. Ingår man i den kristna kulturen är det inte en vanföreställning att tro att Gud och änglar finns. Dock är jag lite tveksam till vad man ska dra för slutsatser av att Gud finns. Det går ju inte att bevisa och då är det osäkert vad man ska göra konkret när det hela är en tro.

Prata inte med hat i munnen!
  • Leeloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 dag sedan - 5 år 1 dag sedan #1145120 av Leeloo
Svar från Leeloo i ämnet Ni har ingen Gud!

Geta skrev: Jag tror att det finns ett särskilt område i hjärnan för punkare och anarkister också.


:rotfl

Jag gillar inte heller organiserad religion.
Men man kan plocka vissa bitar, typ Mindfullness och yoga
Last edit: 5 år 1 dag sedan by Leeloo.
  • Leeloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 dag sedan #1145121 av Leeloo
Svar från Leeloo i ämnet Ni har ingen Gud!
Vill man bli riktigt religiös kan man lyssna på Hillsong - So Will I (100 billion X) och då speciellt textraderna

And as You speak
A hundred billion galaxies are born
In the vapor of Your breath the planets form
If the stars were made to worship so will I
I can see Your heart in everything You’ve made
Every burning star
A signal fire of grace

Mäktig låt.