Ni har ingen Gud!

Mer
5 år 1 vecka sedan - 4 år 2 månader sedan #1145192 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ni har ingen Gud!

Utomjordingen skrev: Det första livet på jorden måste ha uppstått ur något icke levande!

Ägget kom först!

Det bevisar att påskharen finns!


Sen bildades allting...



UUUURK!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145196 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Ni har ingen Gud!
Säkert! :D
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 vecka sedan - 4 år 2 månader sedan #1145247 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ni har ingen Gud!
Trots avancerade filosofisk. fysik och matematikstudier, har man inte lyckats lösa gåtan om Guds existens! Det är många teorier som motsäger varandra. men som ändå har relevant grund, då dem funkar var för sig!

Einstein var nog närmast, men väldigt skickliga matematiker försöker koppla ihop kvark med relativitetsteorin! Fastän det nog mest är fysiken som kan ge oss svaret på dessa gåtor, eftersom rymden rent språkligt bara kan karaktäriseras som en enda universum men om dimensioner ska räknas in i alltet så kan man om man ändrar denna universum till ett annat namn, så kanske man kan bevisa alltet i Guds existens?

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145248 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni har ingen Gud!
Inte ens jag kan trolla med knäna för att åstadkomma det. Världens äldsta arbete. Gubbarna resonerade om saken och till slut sade elektrikern, ja, när Gud sade varde ljus var redan ledningarna dragna det var bara att trycka på knappen så det blev ljus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145296 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ni har ingen Gud!
Även om man accepterar teorin om Big Bang så återstår frågan om vad som satte igång processen. Vem "tryckte på knappen"?
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145303 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ni har ingen Gud!
Min kompis var väldigt intresserad av vetenskap, kemi o fysik. Men han var också Jehovas Vittne o tron var nog starkare än hans vetenskapsintresse. Jag frågade honom hur jorden kom till;
-Gud skapade den.

Sen när de upptäckte higgsbosonen i CERN, så satte han upp tidningsurklippet på kylskåpet med rubriken; "Guds partikel hittad".

Han var nära vän med Alexander Bard, sen fick jag höra av just Alexander Bard att han var död... :cry:
Han dog av en överdos metadon...

Hoppas att han har funnit sin Gud!