Ni har ingen Gud!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 dagar sedan #1145593 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ni har ingen Gud!


Det har varit en ständigt pågående upplysningstid, förmodligen ända sedan slutet på sjuttonhundra talet! Men vad behöver vi upplysas om egentligen, när makthavare söker sin tillit till ett högre väsen så handlar det i slutändan om en slags maktkorruption, där stora hjärnor tänker ut hur man ska kunna överlista konkurrerande stater med hjälp av Gud eller att man har tur i denna våldsamma spel som pågår.

USA:s handelskrig mot Kina är ett exempel som nog kan hota den totala världsfreden. Men nu har det varit tyst kring detta, media väljer vad dem vill visa. Men varför har ekonomi så stor makt över människors allmänna tillstånd?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 dagar sedan #1145598 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni har ingen Gud!
Tron pengar är starkare, än tron på Gud, för en del människor. De blir saliga på sin tro bland människor, men knappast någon annanstans

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 dagar sedan #1145614 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ni har ingen Gud!
Om Jag hade fått välja vad jag sysslade med hade jag forskat i medicinsk biokemi och cellbiologi. Sjukt spännande. Alltid vart intresserad av kemi, dna, celler och sånt. Sen jag fick lära mig om det dvs.
Mer
5 år 3 dagar sedan #1145630 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni har ingen Gud!

Amandara skrev: Om Jag hade fått välja vad jag sysslade med hade jag forskat i medicinsk biokemi och cellbiologi. Sjukt spännande. Alltid vart intresserad av kemi, dna, celler och sånt. Sen jag fick lära mig om det dvs.


Det kanske molar någonting...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 dagar sedan #1145634 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ni har ingen Gud!
Jag tror på det fantastiska i skapelsen. Den är överväldigande i sin beauty när man tänker till på den. Sådana fulländade men yet in progress skapelser. Jag vet att mindfulness funkar om den presenteras och är gjord på rätt sätt - rekommenderar psykiatrisk fysioterapi eller basal kroppskännedom dem den heter i skrået...BK. Jag för mycket väl av den under min utbildning. Bli jordad, grundad. Gillar också buddhism med meditation och yum yum oh må ni par me aoum....
Mer
5 år 3 dagar sedan - 5 år 3 dagar sedan #1145660 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni har ingen Gud!

Amandara skrev: Jag tror på det fantastiska i skapelsen. Den är överväldigande i sin beauty när man tänker till på den. Sådana fulländade men yet in progress skapelser. Jag vet att mindfulness funkar om den presenteras och är gjord på rätt sätt - rekommenderar psykiatrisk fysioterapi eller basal kroppskännedom dem den heter i skrået...BK. Jag för mycket väl av den under min utbildning. Bli jordad, grundad. Gillar också buddhism med meditation och yum yum oh må ni par me aoum....


På min första Klinik och då som patient klinik II avd 21b stormen= Halva avd låst dörr om natten på a sidan hamnade man på sedan. Psykiatriker personal och patienter brukade använda en villa nära universitet samt en kyrka alldeles i närheten. Vi lagade mat tillsammans och vi hade aktiviteter såsom dans kroppskännedom med mera. På fritiden en bra avd och klinik att vara hos.
Kuratorn där frågade mig om vi mitt i sommaren skulle åka ut i skärgården och vi fick låna ett hus som tidigare till hört en fiskare. Där talade personal till en fiskare om han kunde köra oss till Marstrand med hans båt. Vi gjorde så och personalen köpte krabbor direkt från båten.

på kroppskännedomen rullade vi bollar på kroppen och där väcktes min passion för massage. Jag har en kopierad bok om reiki massage och om oljor samt att massera med instruktioner mitt ex lånade ut den och jag fick kopior genom en granne som kopierade av den med A3 planscher och allt. jag har Apotekets massage olja, även tigerbalsam hade gärna köpt T-Tree oil men lite väl dyr, för något jag tycks ha för lite pengar för samt kanske aldrig får användning för. Om du slår på Youtube själv massage för vad du söker för det problem du har smärta du har någonstans, kan du själv lindra det. Innan viska hade jag en handledare på henne trollade jag bort hennes spänningshuvudvärk och även en massör har jag knådat.

Varför? En massör får aldrig själv massage

Årtalet var 1975 och det är taget i den villan vi var i Fotot är taget av Aftonbladets fotograf i villan
www.viska.se/kunena/frn-media/49845-nissegossen-instagram-sant

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 dagar sedan by Nissegossen.