Tungotal

Mer
4 år 10 månader sedan #1150536 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tungotal
De är farliga och pga säljs de inte längre på apoteken och är borta från fass
en dos på 6 tabletter kunde vara dödlig om man tog dem för att sova på. Det är som rent knark man dog utav en låg dos, samt att de var lätta att överdosera
En mycket känd person tog för mycket och dog av Barbiturater
sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_Monroe

Richard vad säger du om rauwolfia preparat?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1151132 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tungotal

Nissegossen skrev: De är farliga och pga säljs de inte längre på apoteken och är borta från fass
en dos på 6 tabletter kunde vara dödlig om man tog dem för att sova på. Det är som rent knark man dog utav en låg dos, samt att de var lätta att överdosera
En mycket känd person tog för mycket och dog av Barbiturater
sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_Monroe

Richard vad säger du om rauwolfia preparat?

Jag tror fenobarbital finns kvar, mot epilepsi, men det är inget att hänga i granen. Jag tror de finns Fenemal 15 mg, 50 mg o 100 mg. Tog en 100 mg o kände inte ett dugg av den. Sen gick vi ut o drack öl... Secobarbital klubbar en rätt bra, thiopental sövde de ner mig med på 80-talet så det minns jag inget av men slocknade nog. Amobarbital hade en sömngivande effekt.

Rauwolfia kände jag inte till, men det var intressant! Ett naturligt neuroleptika;
en.wikipedia.org/wiki/Reserpine
Mer
4 år 10 månader sedan #1151180 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Tungotal
/Mstibbs /Troll

Jag var på begrävning här om dagen och jag satt där också lyssnade på prästens revision. Då kom satan och "Där här är inte rätt". Då rann det blod ner för jesus kristus kropp och korsen på väggen tendes till eld.Jag har aldrig skådats dess like men då kom ett gäng kloster munkar in och hummade. Dom sög som åt sig blodet och jag kan till 99% gissa att dom var vampyrer.

asså hallå! Wake up people, vampyrer är inte verkliga!
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1151200 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tungotal

Richard skrev: Jag tror fenobarbital finns kvar, mot epilepsi, men det är inget att hänga i granen. Jag tror de finns Fenemal 15 mg, 50 mg o 100 mg. Tog en 100 mg o kände inte ett dugg av den. Sen gick vi ut o drack öl... Secobarbital klubbar en rätt bra, thiopental sövde de ner mig med på 80-talet så det minns jag inget av men slocknade nog. Amobarbital hade en sömngivande effekt.

Rauwolfia kände jag inte till, men det var intressant! Ett naturligt neuroleptika;
en.wikipedia.org/wiki/Reserpine


Richard ang rauwulfia preparat, jag råkade vara i personalens pausrum där låg ett kompendium ang Neuroleptika jag började läsa och en personal ville att jag skulle gå och jag frågade, kan jag ta med mig det? han sade ja. jag läste vidare där var inte enbart neuroleptika utan också då rauwolfia det stod om den, att den var exepotionellt självmordsframkallande. eftersom det var redan på 70-talet jag hade det kompendiet minns jag inte speciellt mycket utan den var så farlig att man aldrig gav Rauwolfia. Stor dödlighet på den gruppen.

Jag läste en gång om en gammal kvinna som bodde i Nederländerna där dödshjälp är lagligt. en kväll ville hon dö och hennes dotter ringde efter en läkare han kom dit hon fick hans favorit barbiturat och han gick ut och gick runt kvarteret kom tillbaka och gav Curare varpå hon somnade in.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1171481 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Tungotal
I Jesu Kristi Kyrka av sista dagars heliga tror vi att tungomålsgåvan alltid innebär att man talar ett existerande språk, som man antingen inte alls behärskar eller som man kan väldigt dåligt, och att det ”bara” sker när det behövs, inte låtsäga när man ber sin aftonbön eller talar i kyrkan till folk som har samma språk som en själv.
Allra oftast är det jordiska språk , men det har förekommit att personer talat änglars språk också , vilket nog är mer vad ”vanliga” kristna förknippar med tungomålstalande. Hur ofta eller i vilka sammanhang som folk talar änglars språk vet jag inte. Har aldrig varit med om det , och jag tror att det sker vid väldigt speciella tillfällen där andra språk är otillräckliga för budskapet , eller vid tillfällen då Gud vill visa sin makt extra starkt. Men jag är inte helt säker, som sagt.

När jag var ”vanlig” kristen talade jag i tungor vid två tillfällen, båda gånger när jag var ensam. Båda gångerna var det typ framtvingat. Gång nr 2 var jag psykotisk. Jag befann mig inne på en tågtoalett och bad häftigt. Men det var mekaniskt på nåt sätt och var inte upplysande för mig, bara massa stavelser som ramlade ur munnen på mig.

Så vad jag vet har jag aldrig talat i tungor på riktigt , bara ”pressat fram” ett stereotypt flöde av stavelser . Jag tror iallafall inte att det var på riktigt. Det finns ju kanske nån liten chans att det var på riktigt, så jag säger bara till 99,5% säkert att det inte var på riktigt.
Mer
4 år 8 månader sedan #1171482 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tungotal
När jag gick i Pingstkyrkan, var det alltid samma person som talade i tungor. Ingen förklarade, vad det handlade om.