Tungotal

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1171500 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tungotal
Ambres

Annars lystrar jag mest till björk.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1171503 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Tungotal
Har hänt några gånger när jag varit riktigt upprymd/glad att det har kommit nått som liknar tungotal. Satt en gång i tjänsten i labb-bilen en Fredag. Hoppas ingen hörde mig.

/Dave
Last edit: 4 år 8 månader sedan by 1Dave.
Mer
4 år 8 månader sedan #1171517 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Tungotal
Man kan bara tala, formulera ljud till betydelse om man har en tunga... Jag har pratat olika språk i drömmen som jag förstod där, men inte när jag vaknade. Tungomålstal i sig, kan nog triggas av mycket, hög och långvarig stress så att det inte kan uttalas på något annat sätt.
Mer
4 år 8 månader sedan #1171519 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tungotal
Någon gång i drömmen har jag uttalat ord på engelska som jag inte kunnat i vaket tillstånd. Har fått slå upp.
Mer
4 år 8 månader sedan #1171520 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tungotal

Amandara skrev: Bättre att använda de ord vi ändå har. Man kan uttrycka sig i dans musik teckning målning....om man vill uttrycka sig och inte har orden. Tungomål verkar gutturalt. Men man får nysta...var och en på sitt sätt.


Ja, allt är sant, bara någon tycker så.
Mer
4 år 8 månader sedan #1171522 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tungotal
Man kan finna ord som man helt tänkt har budskap utan ord bara att vetskapen är omedelbar utan en
ända bokstav förståelsen är omedelbar som fingrarna i målningen Rom i kyrkan en omedelbar förståelse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum