Tungotal

Mer
4 år 11 månader sedan #1150354 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tungotal
Jag har hört tungotal ett par gånger. Personerna har varit i trans, inte riktigt vid medvetande och inte vetat ett dugg om vad de "säger".

När jag var barn hade jag s k nattskräck, något jag inte kom ihåg. Mina föräldrar berättade att jag kunde komma upp strax efter insomnandet, stirra och rygga tillbaka för dem. Jag pratade obegripligt, en massa främmande ord.

Har alltid trott att det var en demon som pratade via mig, att jag var besatt. En exorcism kanske skulle ha botat mig så jag sluppit allt det här.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150355 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tungotal
Jag tvivlar på att tungotal uttyds så ofta.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150357 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tungotal
Men hur det fungerar vet ingen.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150375 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tungotal
Det i Pingstkyrkan i stan, där sitter de och hasplar torsk och pratar Kabeljo. Ofta tungotal helt obegriplikt sedan sitter en och talar om vad han menar

Jag var där pratade med en ang jag hör röster. han sade vi har stort förtroende för läkarna på Lillhagen, mao ingen hjälp där alltså.

Jag var där en gång tog med en sångbok satte mig långt åt höger bara för att slippa sitta intill någon. Då kom 2 damer satte sig ära mig. när han på "Scen" sade ett sångnummer slog jag upp sidan musiken kom igång, det hördes såsom att det bara var jag och han på scen som sjöng. Efter sade ena damen asså du kunde den. Har aldrig förr eller senare sjungit den sången

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150376 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tungotal
Tungotal låter som ett gammalt sömnmedel, de där barbituraterna. De heter typ Nembutal, Seconal o Fenemal.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150398 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Tungotal
Jag hade svarta kläder på mig i Korskyrkan. Då sa de att jag var i den ondes sällskap... :(