Tuffa teologistudier

Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1152794 av Zoidar
Jag läser teologi på distans via katolska folkhögskolan i Malmö. Detta är en "hobbykurs", som inte berättigar till studiemedel. Nu är det så att jag tycker att kursen blivit allt tuffare. Jag har räknat med att lägga ett par timmar i veckan, men nu verkar det dra iväg. Vet inte om jag ska fortsätta, eller om jag ska hoppa av. Tycker det är synd att hoppa av nu när jag snart läst halva kursen. Den är på 4 terminer och jag har snart läst 2.

Ett alternativ är att jag delar upp den kvarstående tiden på dubbla tiden, så jag läser ytterligare två år till, men det är inget jag egentligen vill. I kursen läses gamla testamentet parallellt med nya testamentet. Delar jag upp kursen så får jag läsa GT eller NT separat. Egentligen finns det inga krav, varken på hur mycket jag ska studera, eller hur många uppgifter jag lämnar in. Men vill jag har ett diplom efter avslutad kurs så måste jag göra de flesta uppgifterna, och vem vill inte ha ett diplom efter avslutade studier?


Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 10 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153027 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tuffa teologistudier
Fick veta från läraren idag att jag inte varit den enda som tyckt att det varit för mycket på senare tid. Därför blir det ingen ny läxa denna vecka utan jag får en vecka till att göra förra veckans. Det känns skönt. Synd att behöva sluta på en kurs som är så himla bra. Tror att tempot kommer bli lite lugnare igen framöver, hoppas jag.


Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 10 månader sedan #1153044 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tuffa teologistudier
Ja, det fixar du.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153049 av wasp
Svar från wasp i ämnet Tuffa teologistudier
Vad ger den kursen för möjligheter till jobb?? Eller läser du bara för ditt höga nöjes skull??
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1153052 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tuffa teologistudier

wasp skrev: Vad ger den kursen för möjligheter till jobb?? Eller läser du bara för ditt höga nöjes skull??


Den ger inga direkta möjligheter till jobb. Men söker jag jobb inom kyrkan tror jag en sådan kurs kan klart höja chanserna. För att helt svara på din fråga, kan man säga "för nöjes skull", eller för egenutveckling.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 10 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153061 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tuffa teologistudier
Den kursen måste passa dig!