Sandstjärna texten från 10 Augusti 2018 kl 21.31 på kvällen.

Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1161006 av Lelle
Denna dag ger jag dig denna sand, är lent, skönt oh varje sandkorn motsvarar en stjärna i rymden utan slut. Sanden rinner mig ur händerna, fallande stjärnor. Men vinden grep tag i sanden en dag, oh ögon har ändå tårar. Jag går och går finner inget slut... oändliga fältet. Kommer aldrig fram men behövs det? Jag har insett.

Jag njöt av ljuset och gryningen, men ljuset kan släckas. Men ljuset ser jag igen, och jag tål för mina ögon "kan blunda" likalltså jag, tittar inte rakt på solen ändå. Men Jag har ljuset.

Vinden i öknen symboliserar att stjärnan KOM-tillbaka, blåste upp sanden, genom sanden dess sandkorn som motsvarar en stjärna. Jag fann inget slut, stjärnor slocknar på ett sätt, dag och natt, men rymden hade inget slut, så ALLTING BLINKAR och TINDRAR SÅ KLART. Det tänds och släcks för alltid, och det fortsätter glittra. Jag tänder ett ljus i kylan och jag värms upp. Det lyser mot mitt ansikte och jag känner värmen. Ja, varför består? För besvikelsen går att alltid åtgärda på så sätt. Det blinkar, tindrar så klart alltid och besvikelsen går till motsats. Ja det finns inget slut...

Klockan 21.31. 2018-08-10
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 8 månader sedan #1164934 av Amandara
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1166185 av Lelle
Tack.

idag är det exakt 1 år sedan jag skrev texten. Den var helt klar kl 21.31 på kvällen.

på denna dag var det också mormors begravning...

Jag skrev den texten på samma dag som det var mormors begravning.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326039 av memphis
Du skriver fantastiskt fint Okinon! Sätter ord på fantastiska saker även jag har upplevt men aldrig kunnat formulera. Bravo!
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326040 av Lelle
jo tack! det var mormors begravning samma dag.