Religion

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1166421 av Amandara
Religion skapades av Amandara
Är religion ett inskränkande tankemönster om vad man får göra eller what? Är religionen motvalls när det gäller utveckling? Ni som är troende i någon slags religion, vad säger ni om saken? Varför är ni troende? Vad ger det er? Behöver ni ett mentalt rättesnöre eller vad handlar det om?
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Amandara.
Mer
4 år 8 månader sedan #1166436 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Religion
Livet är kort. Funderar på vad som väntar.

/Dave
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1166440 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Religion
Jag tänker lite reinkarnation. Oavsett om det finns eller inte får det mig att anstränga mig mer för mina relationer. Så här jag lite mindre att göra i nästa liv. Eller iallafall i detta liv. Tänker att om jag flyttar den stora stenen 1 mm hur motigt det än känns så är det värt det. Jag har faktiskt fått utdelning på det fast det kändes som ett sisyfososjobb. Jag har en jobbig och motig morsa som jag inte alltid förstår mig på och synkar med. Men vi har en god relation nu fast vi är sjukt olika. Det trodde jag aldrig skulle hända förr. Hon kan vara sjukt ologisk och sjukt känslomässig och egoistisk....partisk för sig själv som jag tycker. Vägrar se helheter utan ser bara hur försmådd hon är i alla sammanhang. Rätt påfrestande. Men vi har funnit ett status quo. Hon är som hon är jag är som jag är. Vi synkar inte alltid men vi älskar varann. Kanske inte med hull och hår men för det mesta. Att få relationer att gå framåt ger mig anledning. Att kämpa.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Amandara.
Mer
4 år 8 månader sedan #1166443 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Religion
Jag känner mig upplyst om att det finns en levande Gud som skapat oss. Dock är inte konsekvenserna av det fullt lika klara. För man kan inte bevisa Hans existens och då kan man inte heller säkert säga vad man ska och inte ska göra.

Har många upplevelser av änglar; både onda och goda. De sägs vara skapade av Gud och de är finare än oss människor i sättet. Därför tror jag att det finns en Gud även om jag inte mött Honom.

Att tro ger hopp om att allt inte är som vi ser runt omkring oss. Andevärlden kan vara annorlunda och bättre. Inga sjukdomar och andra brister.

Sedan tror jag det kan vara en bra övning att be till Gud. Underordna sig något högre och intelligentare än bara den mänskliga intelligensen.

Ja, det var mina 25 öre.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 8 månader sedan #1166445 av Geta
Svar från Geta i ämnet Religion
Är religiös men går inte i kyrkan. Tror på ett liv efter detta. Känner mig kontrollerad om jag skulle gå med i en församling. Är också öppen för det ockulta. Mina drömmar tröstar mig.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1166448 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Religion
Jag gillar magi. Läste en bra bok om judisk magi.

I mina drömmar kokade jag en gång spädbarn. Tänkte va fan är det med mig??? När jag läste i drömlexikon hur det skulle tolkas var det att man lämnade sitt gamla liv med våndor för att söka sig framåt till ett annat liv. Makens sen se. Lämnade ju hela mitt friska presterande liv bakom mig iom sjukdomen som är på gott och ont.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.