Religion

  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1166492 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Religion
Ibland tänker om det finns en Gud och söker kontakt kan jag en bråkdels sekund känna nåt för att nästa bråkdels sekund vara borta som det aldrig funnits nåt.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166493 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Religion
Helt skum länk Nissegossen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166494 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Religion
Jag läste i en bok att företag är psykopati. Om företagen vore människa uppfyller de dessa kriterier.

"Ju högre upp i en hierarki du kommer, detso fler hittar du. Högt upp i en hierarki premieras att du kan ta tuffa beslut. Och vad är ett tufft beslut?"
"Det är beslut som gynnar företaget, inte den anställde."

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 9 månader sedan #1166497 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Religion
Jag var ihop med en kille i tio år, han gillade kabbalah. Åkte flyg till New York för att gå på kabbalahkongress två dagar. Sen blev han inlagd och kom hem med en schizofrenidiagnos.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1166502 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Religion
Läste dom sagt en bok om judisk mysticism. Kommer inte ihåg vad den handlade om nu men minns att jag tyckte om den. Tycker ändå inte att om några (judiska) män samlas i grupp så blir de mer andliga eller tror inte på det. När vi är i psykos är vi nära andligheten hur knäppt det än kan vara med det. Skulle gärna tro på en religion och ha den gemenskapen där rättesnöre går i linje med min uppfattning av hur allt är. Men buddhistiska samfund finns liksom inte i Sverige. Frikyrkorna funkar inte över huvudtaget. Katekesen är klok. Men jag vill inte vara i en religion där jag som urbefolkning svensk är en minoritet i mitt eget land.

Vad tyckte du om kabbalah miss Tibbs?
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1166505 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Religion

Amandara skrev: Helt skum länk Nissegossen.


Du gillade Judisk mystik, du fick den.

Man borde vara Jude för att förstå den rätt

Sedan Har du Moseböckerna. Fem till antalet, men den sjätte Mosebok kallas den bok som anses vara Djävulens.
Den Svarta Bibeln. Jag kände en begravnings byrå man. Han satt i sin bil och en kvinna tjatade om den Svarta Bibeln, hon fick som svar du sitter på den. Hon höll käft i bilen efter det.

Mer? Nej.
Sjätte mosebok
hemligkammaren.se/pod/sjatte-och-sjunde-moseboken/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.