Tror du på själen?

Omröstning: Tror du på själen?

Ja
8 88.9%
Nej
1 11.1%
Annat (skriv i tråden)
Inga röster 0%
Totalt antal röstare: 9
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 8 månader sedan #1167874 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tror du på själen?
Jag tror definitivt att vi har ande/själ och inte bara vi utan allt, såsom även växter och vatten (exempelvis). Djur naturligtvis också. Träd också. Allting är besjälat här i världen. Så även stenar till och med.
Mer
4 år 8 månader sedan #1167906 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Tror du på själen?
Min själ sitter lite mellan nedanför nyckelbenen. Om jag mår bra eller dåligt känns det där. Jag tror på en eftertillvaro.
Mer
4 år 8 månader sedan #1167917 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tror du på själen?
Ja, jag tror på att vi har en själ. Även tjuven har en stjäl.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1167926 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tror du på själen?

Amandara skrev: Har så inte en död människa blod i sig?


Svar från Nissegossen i ämnet Tror du på själen?
Jo, kroppen har inte haft förutsättningar för att leva, men är död. Det enda jag kan referera till Bibeln och där Abel och Gud sade till Kain, att din bror Abels blod ropar från jorden och Gud gav honom Kains märket på Kain

Det krävs någon mer kunnig i det hela för jag förstår inte själv riktigt hur det är.

Denna förmodar jag du läst
www.viska.se/kunena/allmn-diskussion/889-twilight-zone?start=0


Kanske vår ande lever kvar och vi kanske pratar i huvudet på levande precis som de röster som ockuperar våra egna huvuden, vi kanske i förlängning blir som röster som vi själva hör idag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1167941 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Tror du på själen?
Om jag var en röst skulle jag vara snäll. Peppa. Inte be personen döda.
Mer
4 år 8 månader sedan #1167953 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tror du på själen?
Jag tror på att vi har flera själar i vårt huvud, ca 15 har jag, men det kan nog variera. En själ är vårt jag. Den kan tänkas "bo" strax nedanför halsen. Det är förstås en omskrivning för ett centra i hjärnan. Det verkar som om det är vanligt att man säger att någon bor i ens "hjärta" och det är då en annan del av hjärnan. Kroppen används som karta för att förklara vad man menar.

Själv är jag kristen och då brukar man ha Jesus ande boende i "hjärtat". I mitt fall fungerar inte den delen av hjärnan så bra, kanske en medfödd skada (?) så Jesus har sagt att han bor i min "mage" istället. Det är jag nöjd med.

En gång flyttade jag alla själar från en kyrkogård till en annan. Då nedsteg en "kusk" från himlen och tog nästan över mitt medvetande. Kusken tog en vattenflaska, en sån där man har när man sportar, och la i lite jord, lite vatten och resten var luft från ena kyrkogården. Sedan cyklade jag i sakta mak med vattenflaskan på pakethållaren till den andra kyrkogården där jag tömde den på sitt innehåll. Troligen bor vissa själar i jorden, andra i vatten och en del i luften. Efteråt försvann kusken och jag kunde återgå till att prata med änglar om vad som hänt. Jag propsade på att få reda på hur många själar jag transporterat, och de sa 100 000. Det tyckte jag lät som en överdrift, men om varje människa har 10-15 själar inombords när man begravs, så kan det stämma med hur många gravar det fanns på kyrkogården.

Prata inte med hat i munnen!