Byta kyrka?

Mer
4 år 8 månader sedan #1169698 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Byta kyrka?
Jag undrar varför den där mannen hitta en Pokemon under bänken när gud uppenbart vill att man ska ge kollekt
Mer
4 år 8 månader sedan #1169796 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Byta kyrka?
Jag har allt mer sällan kontanter, så det blir oftast swish.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 8 månader sedan #1169821 av memphis
Svar från memphis i ämnet Byta kyrka?
Vad ska kyrkan med alla pengar till? Om man betalar 10 procent av sin inkomst blir ju mycket pengar. Risken finns att sådana, samfund bara vill skinna en.
Mer
4 år 8 månader sedan #1169840 av Geta
Svar från Geta i ämnet Byta kyrka?
En frikyrka brukar bara ha ett hundratal medlemmar. Då ska de bekosta pastor och kyrkobyggnad. Det kostar pengar. Sedan underhåller de ofta missionärer i främmande länder.
Mer
4 år 8 månader sedan #1169846 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Byta kyrka?
Pingst här har second hand butik också. Kyrkan har många projekt, verksamhet utomlands, missionärer, hjälp till behövande, löner, resa för ungdomarna, hyra, renovering m.m.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 8 månader sedan #1169854 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Byta kyrka?
Ja jag har då iallafall inte råd att vara med i någon frikyrka. Inte mormonerna heller de tar oxå tionde. Inte för att jag vill vara med i någon frikyrka heller. Möjligen svenska kyrkan eller katholska kyrkan - de har en bra katekes...Men deras prällar gör så mycket sexuella övergrepp så nej. Är man väldigt stark måste man oxå vara väldigt snäll. Och de är inte snälla. Jag gillade Martin Lönnebo i svenska kyrkan.