WWJD? (kristen tråd)

Mer
4 år 9 månader sedan #1171811 av Geta
Svar från Geta i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Jag har kommit fram till att det är inte så viktigt vad man intresserar sig för som schizofren. Det viktiga är att man intresserar sig för något. Det är inget självklart, när man är nyinsjuknad. Kan vara avundsjuk på personer med Aspergers syndrom som har specialintressen.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1171823 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Supertack för tråden!

Om du går på luringen att älska chefernas pengar, när man kan låta det. vara som det är och glatt ge till det goda, så är detta ju fruktansvärt.

Men i så fall, försök hitta någonstans att ge till trädplantering t.ex. Det binder koldioxid!

Men angående ett kristet liv i sjukdom, så håller jag med dig. Man skall nog inte försöka heller sprida sin tro på fel sätt. Folk kanske bara ser ens psykiska sjukdom.

Men Christ centered har jag sökt på, det kan leda rätt.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by notwoodstock.
Mer
4 år 9 månader sedan #1171877 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet WWJD? (kristen tråd)
zoegas,
skulle tro att Jesus ångrade sig när Han vält borden i synagogan. Det hjälpte ju inte. Han blev klokare med åren, och vände andra kinden till vid ett annat tillfälle - också en oväntad manöver. Men, jag har ingen vilja att bli Jesus. Jag har bara en längtan efter att göra något som Han vill. Har gjort saker tidigare, och det har alltid varit ett visst motstånd mot det men det har varit genomförbart.

notwoodstock,
ska kolla upp det du tipsar om!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 9 månader sedan #1171882 av Geta
Svar från Geta i ämnet WWJD? (kristen tråd)
När jag försökt bli lik Jesus eller moder Theresa, har det slutat i fiasko.
Mer
4 år 9 månader sedan #1171888 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Geta,
ja, det går inte att bli någon annan än den man är. Man kan skådespela fram en alternativ person, men i längden håller det inte. Jag har ju erfarenheten att jag inte visste vem jag är och trodde jag var Fadern, dvs Gud själv. Kom fram till att så inte var fallet efter ett halvår i någon annans kläder. Vill inte tillbaka till det.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 8 månader sedan #1174205 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Eftersom det är söndag, kan jag passa på att uppdatera tråden.

Har tänkt ett par varv till och fått till mig att jag är fri att göra lite som jag vill. Jag kan göra lite som antikrist vill och t om lite som satan vill utan att förlora Jesus som min andlige Herre. Han kräver inte total lydnad. Han är större än så! Jag kommer nog att känna om något är helfel, dvs synd.

Det där om att vi alla är syndare är något som kyrkor predikar. Det har jag aldrig känt mig bekväm med. Då är det ju enklare att ha tillåtelse att göra dumma saker utan att behöva redovisa allt som synd.

Prata inte med hat i munnen!