WWJD? (kristen tråd)

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1174305 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet WWJD? (kristen tråd)
Om det inte är någon man vet inte vem personen är då är mitt val att möta den personen på bästa sätt. Då möter jag personen förutsättningslöst som Jesus. Blir man bekant med personen då ser man till den personen på det sätt, där man möter den personen med vad hjälp personen behöver om nu personen inte redan har uttryckt vad personen behöver

Det är inte i första hand pengar, men en måltid för dagen kan man hjälpa personen med. Eller som jag gjorde förr gav en som inte hade någonstans att sova en sängplats i min dåvarande lägenhet samt kläder i första hand underkläder helt nya i sin förpackning eller strumpor i sin förpackning. Detta för de säljer inte begagnade underkläder på secondhand eller strumpor. En kostnad som den som behöver inte har pengar till. På natten när vi gick hem till mig från stan ställde jag mig att koka ris med gröna ärtor stekte fiskpinnar skirat smör med riven pepparrot hur många jag gav en fri plats att sova jag räknade dem aldrig.

En detalj som är symptomatiskt att man kunde se på dem som legat inne på psyket, man tittade ned, de hade landstingets strumpor på sig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.