Snälla Gud om du finns varför det här helvetet?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan #1175548 av Jocke
Vet fortfarande inte vad jag ska säga om dina inlägg Nisse? Saknaden efter anhöriga och nära vänner är väl nästan det värsta helvete man kan råka ut för! Tjuvar stjäl ju bara materiella ting, det går att överleva en sådan pärs! Men andra saker som sexuellt utnyttjande och svek, hamnar nog också högst uppe på listan?

Men den gud du antyder, verkar nästan vara den allsmäktige du suktar efter Nisse? Men de väsen som verkar inom en, har ibland en annan verklighetsbakgrund än vad jag har? Ibland förstår jag ingenting vad folk snackar om, beroende på att även dem verkar vara döva ibland i den här världen som jag språkar med dig!

Många har inga kunskaper om hur det är att verkligen vara döv eller gravt hörselskadad, jag kan bara delge en upprepning av ett enda speciellt ord, som många tolkar som bara en upprepning av vad som dem har sagt, många nonchalerar mina tankar då, det är också ett helvete att inte kunna fortsätta ett samtal utan bara avbryta den så att dem måste göra en lång historia kort.

Att vara utanför samhället är kort sagt ett helvete rent ut sagt!

Vars är världen på väg?
  • RainNo2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1175549 av RainNo2
Jo det är sant Jocke.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175550 av Nissegossen

Jocke skrev: Vet fortfarande inte vad jag ska säga om dina inlägg Nisse? Saknaden efter anhöriga och nära vänner är väl nästan det värsta helvete man kan råka ut för! Tjuvar stjäl ju bara materiella ting, det går att överleva en sådan pärs! Men andra saker som sexuellt utnyttjande och svek, hamnar nog också högst uppe på listan?

Men den gud du antyder, verkar nästan vara den allsmäktige du suktar efter Nisse? Men de väsen som verkar inom en, har ibland en annan verklighetsbakgrund än vad jag har? Ibland förstår jag ingenting vad folk snackar om, beroende på att även dem verkar vara döva ibland i den här världen som jag språkar med dig!

Många har inga kunskaper om hur det är att verkligen vara döv eller gravt hörselskadad, jag kan bara delge en upprepning av ett enda speciellt ord, som många tolkar som bara en upprepning av vad som dem har sagt, många nonchalerar mina tankar då, det är också ett helvete att inte kunna fortsätta ett samtal utan bara avbryta den så att dem måste göra en lång historia kort.

Att vara utanför samhället är kort sagt ett helvete rent ut sagt!

Vi får be till Jesus att han ger dig en dövtolk inom dig, jag kan inte föreställa mig dövhet då jag själv aldrig varit lika döv som du

Eller ger dig full hörsel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175565 av Jocke
Nä, det skulle bli en totalschock för mig!

"Hörselnedsättning är alltså ett folkhälsoproblem som berör alla åldrar, alla delar av samhället och alla yrken.Att ha nedsatt hörsel kan innebära allt från lättare nedsättning till dövhet. En del hör bra i samtal med en eller två personer,men har svårt att uppfatta vad som sägs när flera personer talar. Ofta är det just vid sådana tillfällen– middagar, möten med mera – som vi upptäcker att hörseln blivit sämre."

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175597 av Nissegossen

Jocke skrev: "Hörselnedsättning är alltså ett folkhälsoproblem som berör alla åldrar, alla delar av samhället och alla yrken.Att ha nedsatt hörsel kan innebära allt från lättare nedsättning till dövhet. En del hör bra i samtal med en eller två personer,men har svårt att uppfatta vad som sägs när flera personer talar. Ofta är det just vid sådana tillfällen– middagar, möten med mera – som vi upptäcker att hörseln blivit sämre."


Ung samma för mig innan jag kom till öronläkaren sist fick gå någon vecka innan jag var hos honom efter att fått tid. Han är den ende öronläkare som har kunnat sätta en diagnos på mig och ge mig rätt medicin alla föregående utan undantag vill jag ställa på ett led och skälla ut dem. När det kliat något vansinnigt i örat har jag kört tops rätt in och görat runt därinne, get yourself an eargasm dagen efter infektion i örat och en öronläkare som skriker förbannade tops, klia dig med armbågen. De har skickat hem mig med en salva vilken inte hjälpte mot någonting

Där de står i ledet vill jag kalla fram han som kan det och säga lär er av denne läkare som förtjänar ordet läkare sätt er på skolbänken jag har visat er på er lärare.

någon dag efteråt stod det att läsa i tidningen en spruta räckte mot min psoriasis jag ringde upp där han jobbar tillika chef och ägare till mottagningen det var för att han kunde se att det som orsakade min klåda var just psoriasis jag har medicin som fungerar jag är utan klåda och behöver inte köpa tops

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan #1175607 av Jocke
Bra Nisse, där var du insiktsfull och kunnig via egna erfarenheter, tack för ditt stöd! Men inga läkare kan hjälpa mig ur detta, eftersom skadan sitter i hörselnerverna, så trots att det finns cochlear implantat så är chansen mycket liten att få en hörsel på vänster öra som är helt döv, och inte haft ngn stimulans någonsin förutom de rena tortyr ljuden som kommit in där av misstag via hörseltest.

Men acceptans är det enda botemedlet mot denna helvete! Och givetvis rätt människor runt omkring mig!

Vars är världen på väg?