Bön för mirakel!

Mer
4 år 7 månader sedan #1176770 av Melody
Ville be en bön och ber er be med.
Tillsammans kanske ett mirakel kan ske, behöver verkligen mirakel efter mirakel. Försöker att se med nya ögon på situationen, men det är en utmaning...!

***

Käre himmelska Fader,
Du som ser allt, vet allt - se mig och hör min bön. Jag vill tacka för allt jag har fått, allt du förberett åt mig och mina kära och vänner - dvs alla de som tillber, fruktar och älskar dig. Jag ber för dem och för mig själv. Tack för att du hör oss.

Sprid ditt ljus över min situation, mitt liv. Gör mirakel av misär, förtret och besvikelse. Omvandla rädsla till tro, ljus och hopp. Låt oss leva i din närhet, i din kärlek. Tack för att du bryr dig om mig och överöser oss med din nåd.

Hela mig och min situation. Gör mig starkare av allt jag går igenom, så att jag en dag kan vara en välsignelse i ditt Rike här på jorden. Jag vill ge tillbaka, välsigna andra. Jag ger mitt bräckliga lerkärl till dig, min brustna själ som ett offer. Låt mig bära frukt igen, för ditt namns skull.

I Jesu namn,
Amen



***

Vad är din mirakelbön?
Mer
4 år 7 månader sedan #1176772 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Bön för mirakel!
:hjärta

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan #1176778 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Bön för mirakel!
Samma bön.

:hjärta
Mer
4 år 7 månader sedan #1176792 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Bön för mirakel!
Jag är tacksam för bönen!

Gud vet att jag själv inte vet hur jag skall be. ”Fräls oss från ondo” stämmer dock.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176816 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bön för mirakel!
:tummenupp :bravo: :klappa :klappa :klappa :klappa :klappa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum