När ni ber

Mer
4 år 7 månader sedan #1179028 av MsTibbs
När ni ber skapades av MsTibbs
Bibeln säger när ni ber. Inte om ni ber. När ni ber. Vad säger gör ni? Ateister skulle ni be i ett kraschande flyygplan?


När ni ber skall ni inte göra som hycklarna. De älskar att stå och be i synagogorna och i gathörnen för att människorna skall se dem. Sannerligen, de har redan fått ut sin lön. 6Nej, när du ber, gå då in i din kammare, stäng dörren och be sedan till din fader som är i det fördolda. Då skall din fader, som ser i det fördolda, belöna dig. 7Och när ni ber skall ni inte rabbla tomma ord som hedningarna; de tror att de skall bli bönhörda för de många ordens skull. 8Gör inte som de, ty er fader vet vad ni behöver redan innan ni har bett honom om det.
—- Matteusevangeliet 6:5-8
Mer
4 år 7 månader sedan #1179029 av Melody
Svar från Melody i ämnet När ni ber
Försöker be varje dag. Ofta blir det om vad jag behöver, men även tacksägelse..
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179056 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet När ni ber
Jag är ateist, men jag tar inte på mig att svara för andra.
Tror på något större än människan, låt oss för enkelhetens kalla det Gud eller skapare. Tycker nog människor är för komplexa för att uppstå av en slump.
Kanske ska nämna att jag inte tror på Ickes teorier, men kanske något åt det hållet.
Om jag skulle sitta i ett plan som är på väg att störta skulle jag bara konstatera att jag förmodligen inte kommer att dö av hög ålder eller naturliga orsaker. Visst om de glömt tanka planet kanske det kan räknas som naturlig orsak eller mänskliga faktorn. :)
Ska nog inte blanda in Gud eller skapare när kapitalet eller mänsklig faktor tar livet av människor.

I svåra olyckor där samtliga avlider är alla dessa då ej troende eller?
Försöker förstå resonemanget.
"Det är inte nobelt att hjälpa människor för att själv komma till himmelen"
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179060 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När ni ber
Om jag inte är felunderrättad så betyder att be ett samtal. Jag har en ständigt pågående samtal i huvudet gissar att andra både lyssnar och talar till mig, Sedan specifikt Gud är det ju inte att jag har ett samtal med utan de som är där det är ju de närmast då sända att prata med mig, på gott och ont

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1179088 av Loni
Svar från Loni i ämnet När ni ber
Nissegossen har du kontakt med Gud ärligt talat nu på riktigt? Säg som det är
Mer
4 år 7 månader sedan #1179115 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När ni ber

Terroristen skrev: Nissegossen har du kontakt med Gud ärligt talat nu på riktigt? Säg som det är


Det kan vara fan själv i de flesta fall, de vill än inte väl. Dock är en Guds gåva att skilja andarna åt, den har inte jag fått.

Som jag nämnt är det en, jag märker tydligt när det är den rösten hon har aldrig ljugit för mig, hon är av Gud.

På henne litar jag på. Sedan finns resten i en Gråskala.

Jag kan inte påstå att jag har direktkontakt med Gud

De andra göres sig inte besvär.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum