Jesus skulle gå i Pridetåget

Mer
4 år 7 månader sedan #1186322 av Loni
Svar från Loni i ämnet Jesus skulle gå i Pridetåget
Ja Geta ta ut ditt huvud ifrån arslet av alla idioter som nånsin finns och funnits och kommer att finnas. Och använda ditt huvud på rätt sätt.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1186346 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jesus skulle gå i Pridetåget

zoidar skrev: Har du tänkt vinna lärjungar till Jesus med den posten? :va?

försöker du skönmåla Satans snusk? hycklare kommer inte in i Guds rike.

1 Thessalonikerbrevet 2:4 Svenska 1917 (SV1917)

utan därför att vi av Gud hava prövats värdiga att få evangelium oss betrott, tala vi i enlighet därmed, icke för att vara människor till behag, utan för att vara Gud till behag, honom som prövar våra hjärtan.

Galaterbrevet 1:10 Svenska 1917 (SV1917)

[...] om jag ännu ville vara människor till behag, så vore jag icke en Kristi tjänare.


Matteus 24:37 Svenska 1917 (SV1917)

Ty såsom det skedde på Noas tid, så skall det ske vid Människosonens tillkommelse.


Matteus 6:24 Svenska 1917 (SV1917)

Ingen kan tjäna två herrar; ty antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre, eller kommer han att hålla sig till den förre och förakta den senare. I kunnen icke tjäna både Gud och Mamon.



Johannes 14:21-24 Svenska 1917 (SV1917)

Den som har mina bud och håller dem, han är den som älskar mig; och den som älskar mig, han skall bliva älskad av min Fader, och jag skall älska honom och jag skall uppenbara mig för honom.»

Judas -- icke han som kallades Iskariot -- sade då till honom: »Herre, varav kommer det att du tänker uppenbara dig för oss, men icke för världen?»

Jesus svarade och sade till honom: »Om någon älskar mig, så håller han mitt ord; och min Fader skall älska honom, och vi skola komma till honom och taga vår boning hos honom.

Den som icke älskar mig, han håller icke mina ord; och likväl är det ord som I hören icke mitt, utan Faderns, som har sänt mig.



Lukas 6:26 Svenska 1917 (SV1917)

Ve eder, när alla människor tala väl om eder! På samma sätt gjorde ju deras fader i fråga om de falska profeterna.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186347 av Amandara
Klokt
Mer
4 år 7 månader sedan #1186353 av Loni
Svar från Loni i ämnet Jesus skulle gå i Pridetåget
Asgarv
Mer
Mer
4 år 7 månader sedan #1186408 av MsTibbs
Det som oroar mig är att många ”Jesusföljare” är såpass hatiska mot medmänniskor?