Jesus skulle gå i Pridetåget

Mer
4 år 7 månader sedan #1180007 av Zoidar

Recard2016 skrev: Jo men vad spelar det för roll? Det jag inte fattar.


Kort svar skulle kunna vara, att Jesus kan ge livet den djupaste meningen och det största hoppet. Så länge Jesus inte är verklig för någon personligen, så upplever man förstås inte det.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180010 av Recard2016
Jo visst om det får folk o göra bra saker, tummen upp! Men jag ser inget samband mellan nåns godhet o tro o oftast är det tvärtom, folk använder sin tro för att separera o kriga o göra hemska saker.

Dessutom har det alltid potentialen o kapas av makthavarna vilket är vad som sker. Ta han prästen i var var det? El Salvador? Som försökte stå på de fattigas sida o använda sin tro för att hjälpa de fattiga. Han sköts rätt snabbt.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180020 av MsTibbs
Huttar inte citatet men en gång trodde Maria att Jesus blivit tokig. Nåväl. Han var knappast det, det verkar som Jesus är en trygg person läser man Bibeln.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180024 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus skulle gå i Pridetåget
Men Jesus har sagt att han skulle komma med svärd och att han skulle bli en stötesten. Det har han ju verkligen blivit.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180027 av Zoidar

MsTibbs skrev: Huttar inte citatet men en gång trodde Maria att Jesus blivit tokig. Nåväl. Han var knappast det, det verkar som Jesus är en trygg person läser man Bibeln.



Markus 3:20-21
Sedan kom Jesus hem. På nytt samlades så mycket folk att han och hans lärjungar inte ens hade tid att äta. När hans anhöriga fick höra det, gick de ut för att ta hand om honom, eftersom man sade att han hade förlorat förståndet.


Är det det stället du tänker på?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan #1180030 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus skulle gå i Pridetåget
Att Jesus skulle vara så fredlig tror inte jag på.