Bränna kors?

Mer
4 år 7 månader sedan #1180468 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Bränna kors?
Varför bryr du dig om nån hatar kristendomen? Tycker det e hemskt att predika om religion på en sida för oftast fattiga utsatta människor. Visserligen brukar det var dit religion vänder sig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180469 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bränna kors?
Jag hatar inte kristendom men tycker det är jävligt skumt. Avarterna när Gud pratar till dig...ska alla tro att Gud pratar till dem vad de ska tro tycka och göra? Var kommer lagen in i det här? Står Guds folk över lagen när Gud pratar in i deras huvuden? Vem har rätt? Den som mest stridbart påtalar att Gud talar till just hen? Knutby. Att mörda är att skicka någon hem till sin fader. Sånt skrämmer skiten ur mig. Så är det inte överallt långtifrån men grunddragen finns där. Guds folk står över lagen för Gud är största kraften. Jag förstår inte heller det här med att Jesus lyfter våra synder av oss. För mig är det mumbo jumbo. Lev som en bra människa tycker jag istället. Etik och moral. Känn som om...försök hitta medkänsla, förstående och
empati med andra människor. Döm ingen förrän du gått 7000 steg i hens mockasiner. En gammal bok....med det våldsamma gamla testamentet...vad är det att följa och referera till? Det finns så mycket bättre och mer aktuella böcker skrivna. Etik är ett bra område att fördjupa sig i. Vilken vetenskap och forskning fanns på Jesus tid? Vi vet så mycket mer nu. Bättre att ta del av det samhälle vi lever i nu. Bön...Vem fan hjälper det? Folk tror att de gör något bra mens de bara slösar onödig energi och onödigt engagemang. Folk blir trollbundna av att bön skulle kunna ha någon som helst inverkan. Gå ut och VERKA i världen istället. Till exempel vad jag har för invändningar. Sedan...slå någon i huvudet med bibelcitat....vad är det? Bibeln är på många håll grym. Homosexuella som NG skrev om. Är Gud en dömande Gud? Jag vet inte för jag har inte läst hela Bibeln. Den Gud jag skulle tro på skulle omfamna hela samhället inte bara de som sagt ja. Gud har väl skapat HELA världen om han skapat? Men vissa får inte vara med på den yttersta dagen. Det är som nazisterna. Somliga får vara med andra inte.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180472 av krokus
Svar från krokus i ämnet Bränna kors?
Tro för mig, är något personligt. När jag skrev något liknande till Isa-Alise fick jag som svar att det är okej att missionera inom kristendomen. Efter det är jag sparsam med att skriva i sektionen "Andliga frågor". Jag orkar helt enkelt inte.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180476 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bränna kors?
Det är oxå en sak som irriterar mig med kristendomen...att man tar sig den självgoda rätten att slå tron och Bibeln i huvudet på folk för att om det nu står i Bibeln. Folk kanske inte vill HA religion upptryckt i näsan. VAD VILL FOLK HA? Fråga er det istället. Hur kan jag hjälpa den här människans behov utifrån sens behov och preferenser? Det är inte alla som vill ha kristendomen. Jag tycker det är obstinat och respektlöst att trycka den på andra som inte vill ha för att man själv ska känna sig som en god människa. Det är egot som talar. Man Bill känna sig god i Guds ögon. Men respekterar man den man trycker på sin oantastliga tro på?
Mer
4 år 7 månader sedan #1180477 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bränna kors?
Tycker att det är sällan som någon missionerar på Viska numera. I så fall går det stillsamt till, som inte stör någon. Det har varit värre förr.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180479 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Bränna kors?

Recard2016 skrev: Varför bryr du dig om nån hatar kristendomen?


Det är valfritt. Det jag bryr mig om är att få negativa och ibland oförskämda kommentarer.

Anchored in Christ ✟