Hur är den riktigt "äkta kristen"?

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1182160 av Lelle
när jag söker "religion rätt och fel" - så får jag upp resultat om den gyllene regeln. Är det där det ligger? En kristen handlar helt efter Den gyllene regeln? Är det så man vet? Eller vad säger du? Hur är en äkta djupt kristen? Vad finns mer? berätta.

sv.wikipedia.org/wiki/Den_gyllene_regeln
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182162 av zoegas
Det finns nog lika många Kristendom som det finns kristna

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan #1182163 av Lelle
om vi säger såhär, vad är det vanligaste hos kristna? Vad har många kristna gemensamt?
Mer
4 år 7 månader sedan #1182165 av zoegas
Att dem pratar för sig själva och tror där är något som lyssnar.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1182170 av Nissegossen
Den gyllene regeln omfattas av alla religioner, på jorden utan satanism
sv.wikipedia.org/wiki/Den_gyllene_regeln

Det är en grundregel

Samt hålla lagen de 10 Guds bud
Jesus säger har du brutit ett bud har du brutit mot alla

sv.wikipedia.org/wiki/De_tio_budorden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182172 av Nissegossen

zoegas skrev: Att dem pratar för sig själva och tror där är något som lyssnar.


Jag pratar med dem genom tanken, jag har en ständig dialog inom mig. Nej inte tankar mina tankar säger andra jag har inget eget jag inom mig, men jag hävdar mig strängt mot dem. För enkelhetens skull brukar en återkommande som uttalar mitt jag, men det är inte jag själv utan det är just den personligheten men ibland är det i kontrovers frågor är det ord och stavelser som jag säger och tydligt är att allt jag tänker inte omfattas av den vanliga personligheten

Prata högt till dem inom mig är ett ofog, som jag inte vill vara med om. och nej jag talar inte högt med dem det går bra i tanken men du har umgåtts för länge med din papegoja

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum