Vikten av religionsfrihet.!

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187831 av charlie2
Måste säga det att det är viktigt att ha religionsfrihet i vårat land och man får välja själv sin Religion.

själv så är jag med i svenska kyrkan av kulturella skäl och inget anat.:vagen :tummenupp

de flesta i min släkt är med i svenska kyrkan tror jag.!

folk har i alla tider haft Religioner och ritualer att utöva.

historiska.se/upptack-historien/artikel/aldre-stenalder/
Last edit: 4 år 6 månader sedan by charlie2.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187837 av Loni
Svar från Loni i ämnet Vikten av religionsfrihet.!
Ja fast religioner måste utvecklas lite fortare tex islam deras restriktioner mot kvinnor, barn och andra röstlösa och minoriteter är ett helvete vilket borde visas noll tolerans. En religion i vår moderna värld som lever kvar i medeltiden är inte acceptabelt. Man kan inte negligera resten av oss och mänskliga rättigheter och det gäller resten av världen oxå. Majoriteten av länder i världen är inte demokratiska och mycket korruption som inte är acceptabelt.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187838 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vikten av religionsfrihet.!
Jag betalar in skatt till Svenska kyrkan för att med gott samvete gå på deras konserter. Begravningsavgift måste alla betala.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187839 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vikten av religionsfrihet.!
Bygg en moské, baby,
bygg gärna tre, baby!

Jag gick ur Svenska Kyrkan så fort jag fyllde 18 år. Jag vände mig till Satan istället! O varför ska man betala begravningsavgift? Min morbror var inte heller med i Svenska Kyrkan, så han fick en borgerlig begravning. Men hans tjej var präst o gav honom välsignelsen. Kista o sånt får anhöriga betala!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187842 av Loni
Svar från Loni i ämnet Vikten av religionsfrihet.!
Sedan har jag faith på att islam kommer utvecklas som kristendomen som är äldre religion. Kristendomens tio budorden kommer Sveriges lagar ifrån. I Sverige fick inte det motsatta könet enligt lag säga nej till sex på sin man i äktenskapet så våldtäkter var lagliga. Dessutom tvingades unga tjejer att giftas bort. Men det har blivit mycket bättre sen dess samma sak kommer hända med islam det är oundvikligt. Evolution heter det. Evolution står för utveckling och tillsammans har vi vår värld som kommer med vissa principer och följer man inte dessa principer mitt råd är man inte fattar vad jag menar kan lika gärna göra världen den tjänsten att ta sitt eget liv.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Loni.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1187847 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vikten av religionsfrihet.!
prophet: But Islam does not allow for homosexuality?

Jesus: "It will. This new brand of Islam will; the Mahdi will be a homosexual."