Livet inuti

Mer
4 år 5 månader sedan #1202875 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Livet inuti

Jone skrev: Varje dag, så fort jag är ensam talar jag med Gud och människorna i mitt inre. Jag vet inte om det är klokt. Just nu säger helige anden att jag får träna på att tänka själv genom att lyssna på det som kommer till mig ”svälja” eller ”spotta ut” beroende på om jag vill tro eller inte tro på det som kommer till mig. Att det är viktigt att tänka själv och göra med hjärtat. Det är egentligen ganska utvecklande att vara psykotisk tycker jag, jag lär mig massor om mig själv. Jag har en distans så jag kan förstå att det kanske inte är på riktigt även om det känns verkligt för mig.

Men borde jag låta bli ändå att tala med Gud och de inre människorna tror ni?

Hur gör man i så fall för att låta bli? Jag har jätte svårt för det.


Solla dem stenhårt alla kommer inte från Jesus han regerar de andra får du säga i Jesu namn ut, men bed om gåvan att skilja dem åt först samt den som aldrig ljuger för dig, den är den ende av dem som jag i alla fall litar på inte de andra. Nu är jag ju i samma ställe som du, en blind kan inte leda en blind, så för sjutton ta inte mig som ledsagare då jag precis som du har jag samma åkomma. Så gå dit du kan få den undervisning du behöver, vad gäller tro, vilket tydligen en del kan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1202880 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Nissegossen, tack för råd, jag vet inte om jag tror på Jesus men det har talats mycket om Jesus i mitt huvud. Men jag brukar chatta med präst om vilka budskap inifrån som kan komma från Gud och vad som är sjukdomen. Det känns bra tycker jag. Men när jag inte har dessa funderingar, som nu, så tror jag kanske inte ens på Gud. Känns långt borta just nu. Ser allt som sjukdom så här i efterhand. Konstigt hur det kan vara.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202935 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Livet inuti
Destill the life thats inside of me. Nirvana