En fråga till er som jobbar!

Mer
4 år 6 månader sedan #1190844 av MsTibbs
Jehovas Vittnen skapades av MsTibbs
Ska gå kurs. Vad ska jag fråga? Ös på!!!
Mer
4 år 6 månader sedan #1190845 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jehovas Vittnen
Jehovas har varit hos mig. Jag hade ej tid, de ska återkomma. Vet ej om jag ska diskutera med dem. De är en sekt och inte kristna, så man ska nog vara försiktig.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190860 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jehovas Vittnen
Det ringde på dörren i min förra lägenhet, jag öppnade utanför stod en man och kvinna, Jehovas vittnen, släppte in dem. Jag satte på kaffe gick och hämtade Bibel och bibelkonkordans.

jag bjöd på kaffet och eftersom jag vet att i deras Bibel skiljer sig deras Bibel åt i kommateringen jag sade en guvernör skulle benåda en samt fastställa dödsdomen för en, samma mening bara ett kommat flyttat.
Benådas, ej hänges
Benådas ej, hänges

När de skulle gå stod mannen vid ytterdörren, vänder sig om tar mig i handen och säger sådan undervisning har inte vi fått

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1190873 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jehovas Vittnen
jag känner faktiskt en person från den sekten och han har varit hemma hos mig flera gånger.

jag har ett crucifix klistermärke med Jesus Kristus på utsidan av ytterdörren och rätt på liksom så det är inget man missar, och flera Kors inne i lägenheten, men exakt vad jag skulle göra om det kom folk på predikantuppdrag från den "kyrkan" - det vet jag faktiskt inte. Det hade säkert gått bra, om Gud vill! i Jesus Namn!

Djävulen hatar korset!
Mer
4 år 6 månader sedan #1190874 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas Vittnen
Är inte ett dugg intresserad av Jehovas vittnen. De får verka där de är.
Mer
4 år 6 månader sedan #1190879 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jehovas Vittnen
MsTibbs, du kan ju fråga dem varför de inte tror Jesus är Gud när alla kristna bekänner det och också de första kristna bekände det. De kommer då säga att det bestämdes i kyrkorådet i Nicea på 300-talet, men då kan du be dem kolla de kyrkofäder på 100-200 talet att de också bekände Jesus som Gud. Du kan säga att man vid Nicea fastslog läran Jesus som Gud som redan lärdes i kyrkan, men pga. rörelser som uppstått som förnekade detta, var man tvungen att fastslå kyrkans lära.

Anchored in Christ ✟