En fråga till er som jobbar!

Mer
4 år 2 månader sedan #1228917 av Clean
Svar från Clean i ämnet Jehovas Vittnen
Du går inte för långt med dina idéer men man behöver inte handla därefter. Du skulle mista oss på viska och alla och allt annat. Och vi skulle eller jag skulle tycka det vore väldigt synd. Och det är nog vi alla vill ditt bästa.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228925 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas Vittnen
MsTibbs,

Erich Fromm har skrivit boken Flykten från friheten. Han försöker förklara varför en del dras till nazismen. Det måste vara något liknande, när du dras till Jehovas vittnen med deras auktoritära synsätt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228936 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jehovas Vittnen
Jo. Skärp dig.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228957 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jehovas Vittnen
Jag har mina försänkningar i Mormonkyrkan som har visst släktskap med JH. De kan sina skrifter och kan slå upp allt man frågar efter och förklara. Det verkligt knepiga med Mormonkyrkan är deras syn på vad som händer efter döden. Tror det är 4-5 nivåer beroende på hur mycket man gjort fel och rätt i livet. Plus att det alltid finns en levande profet som helt sonika bara går in när den andra dör.

Det är så snurrigt så man nästan tror på det.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228967 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jehovas Vittnen
Jag har hört att man blir mer naiv ju mer lärd/intelligent man är? JW har många filmer med vittnesbörd från läkare, arkitekter, forskare etc som ju borde veta bättre om någon?
Mer
4 år 2 månader sedan #1228968 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jehovas Vittnen
Jag har ju varit nationell (nazist) i flera år tio kanske...