En fråga till er som jobbar!

Mer
4 år 3 veckor sedan #1235036 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jehovas Vittnen
Jag är social och vill ha en flock.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235037 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jehovas Vittnen
Det behöver egentligen jag också, men jag har det hellre med hundar än med människor :)
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235052 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jehovas Vittnen
Ja det har jag hört förr Memphis, att jag är väldigt trögfattad för att vara snabbfattad.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235055 av Miika
Svar från Miika i ämnet Jehovas Vittnen
Varför är du så fascinerad av Jehovas?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235059 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jehovas Vittnen
Ms Tibbs leker med elden. Det är hon känd för.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235063 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas Vittnen

Amandara skrev: Jag har 2 vänner som är mormoner, båda 2 är bedårande personligheter. Som de är och i sitt värv. De är några av mina bästa vänner och mycket rara och smärta. Jag skulle 1000 000 000 gånger hellre bli mormon än Jehovas vittne. Men Josef Smith hittade kopparplåtsr med 3e testamentet....hade Gud skrivit och lagt ner dem där eller what? Många barn - I like, positiv grundsyn - I like. Trevliga mormoner - I like.

I senaste tidningen Släkthistoria tas mormoner upp. De spelar stor roll, när det gäller släktforskning. Förklaringen till kopparplåtarna tror jag är denna: Omkring 600 år före Kristus hade en liter grupp israeliter varnats för den förestående förstörelsen av Jerusalem. Sedan ska de ha utvandrat till den amerikanska kontinenten där de utvecklade en framstående civilisation, grundade en kristen församling och leddes av profeter som undervisade landets urbefolkning.