Gå med i Gideointerna?

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1193655 av Zoidar


Jag var på möte hos "Gideoniterna" idag. De svenska Gideoniterna heter numera Goda Nyheter och är inte längre med i den internationella Gideonitorganisationen. De har dock samarbete med kanadensiska Gideoniterna som också lämnat den internationella gruppen. Blev inspirerad och ska kanske bli medlem.

Anledning till att bryta med internationella Gideoniterna är för kvinnor måste vara gifta med en Gideonit för bli medlem. De fick inte ändra stadgarna utan gå ur. Då tilläts de inte längre heta Gideoninterna. Fast Kanada tilläts behålla namnet av någon anledning. Idiotiskt i mitt tycke att singelkvinnor inte var välkomna. Men det är som sagt ändrat nu i Sverige.

www.godanyheter.org/

Edit: Läste just att Gideoniterna Storbritanien också lämnat de internationella.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1193656 av memphis
Svar från memphis i ämnet Gå med i Gideointerna?
Spännande Zoidar. Du får rapportera vidare.
Mer
4 år 5 månader sedan #1193657 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gå med i Gideointerna?
Absolut!

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 5 månader sedan #1193659 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gå med i Gideointerna?
Jag har nu varit inne på deras sida och läst. Där stod att Jesus var Guds son, som jag alltid har uppfattat det. Men på ett ställe stod det "Herren Jesus Kristus". Vill gärna få det förklarat för mig.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1193661 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gå med i Gideoniterna?

Fantasio skrev: Jag har nu varit inne på deras sida och läst. Där stod att Jesus var Guds son, som jag alltid har uppfattat det. Men på ett ställe stod det "Herren Jesus Kristus". Vill gärna få det förklarat för mig.


Jesus är Guds Son. I det fallet menar man Faderns Son. Och att Jesus är Herren, innebär att Jesus är Gud. Gud är treenig, Fader, Son, Ande.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1194406 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gå med i Gideointerna?
Har inbokat möte med Goda Nyheter 25e november. Då har jag tänkt bli medlem.

Anchored in Christ ✟