Bibeln som lagbok fyfan.

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193992 av the dude
vilken tur att vi inte idag följer bibeln som lag bok.!

Under medeltiden så hade tex prästerna och kyrkan absolut makt i samhället och man följde bibeln som lag bok och så vill jag icke mera ha det,:stopp :ajaj :nej
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1193995 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bibeln som lag bok fyfan.
Var får du din moral ifrån?
Mer
4 år 6 månader sedan #1193997 av the dude
Svar från the dude i ämnet Bibeln som lag bok fyfan.
mitt samvete.!

Men jag tycker inte att det är att vara någon moral tant om man snackar skit om nazister eller fascister eller rasister.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1193998 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Bibeln som lag bok fyfan.
den heliga bibeln är en läxa i kärlek, ska Jesus Kristus ha sagt.


Hebreerbrevet 8:9-11 Svenska 1917 (SV1917)

^9 icke ett sådant förbund som det jag gjorde med deras fäder, på den dag då jag tog dem vid handen till att föra dem ut ur Egyptens land. Ty de förblevo icke i mitt förbund, och därför frågade icke heller jag efter dem, säger Herren.

^10 Nej, detta är det förbund som jag skall sluta med Israels hus i kommande dagar, säger Herren: Jag skall lägga mina lagar i deras sinnen, och i deras hjärtan skall jag skriva dem, och jag skall vara deras Gud, och de skola vara mitt folk.

^11 Då skall den ene medborgaren aldrig behöva undervisa den andre, icke den ene brodern den andre och säga: 'Lär känna Herren'; ty de skola alla känna mig, från den minste bland dem till den störste.
Mer
4 år 6 månader sedan #1194000 av memphis
Svar från memphis i ämnet Bibeln som lag bok fyfan.
Du använder själv inget kärleksbudskap. Du snackar skit om än den ena än den andra. Kvinnor till exempel.
Mer
4 år 6 månader sedan #1194002 av the dude
Svar från the dude i ämnet Bibeln som lag bok fyfan.
att följa bibeln som lag bok är lika illa som Sharia lagar och galna islamister.

tror inte att någon skulle vilja bo som under medeltiden.?