Gud finns inte det finns inget liv efter döden

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1206042 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Gud finns inte det finns inget liv efter döden

hkboj skrev: Även om gud finns ? - vad är det som säger att det då går vidare efter döden för det? Jag kan tänka mig att gud finns men det ändå inte går vidare efter döden!


Markus 12:27 Svenska 1917 (SV1917)

^27 Han är en Gud icke för döda, utan för levande. I faren mycket vilse.»
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1206045 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Gud finns inte det finns inget liv efter döden

Geta skrev: Karma?

behövs inte blandas in österländska fantasier och sagor.

det finns ett straff för synder. att Jesus skulle tagit på sig alla synder på korsfästelsen även de efter korsfärstelsen lär vara en vanföreställning som Han låtit människorna få ha, för de som älskar synden är inte alls frälsade.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206046 av notwoodstock2
Nej, för tusan!

Glöm inte nåden, enligt Nya Testamentet,

Och om GT bidrager, så fråga inte just mig om det,
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206053 av Nissegossen
Jag har sett mig själv bli upptagen från marken där jag såg honom stå upp från marken skiktas och sedan med hast ändra riktning och i stor hast ändra riktning och flyga över hustaket för att sedan vara borta, be till den högste i denna fråga, ni kan inte få annat svar då det är självupplevt och i detta inget ljug.I det att det blev så beror på den här gubben själv kanske jag också skulle hängt med, men i det var jag inte lydig därför är jag kvar här. nöjda med svaret? Jag ändrar icke på detta jag skrivit om det inte är ett sakfel i denna text

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206056 av Nissegossen
Så uppenbarligen tog jag mig vägen någonstans vilket bäddar för liv någon annanstans det i det himmelrike det står talas om, vi omfattas av himmelriket vi är absolut i himmelriket Jesus talar om, Räkna med en kamp och det på liv och död om människors själar det är det vi har inom oss. Jesus blev prövad på samma sätt som oss, han är den ände som klarat det.

En själv titta upp det är gott om själar dvs en planet med en sol, det är värdet av ett solsystem där uppe bland ljusen däruppe om natten er suol är där
sv.bab.la/lexikon/svensk-engelsk/sj%C3%A4l

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206057 av notwoodstock2
Han har ju redan vunnit segern!