Satanism

Mer
4 år 2 månader sedan #1230297 av Richard
Svar från Richard i ämnet Satanism
Jag kallar mig satanist, men är ingen form av djävulsdyrkare. Jag har läst Anton LaVey's "The Satanic Bible" samt "Satanic Rituals".

sv.wikipedia.org/wiki/Church_of_Satan
sv.wikipedia.org/wiki/Satanism
sv.wikipedia.org/wiki/Anton_LaVey

Håller med om dubbelmoralen hos folk, den största högtiden är ens egen födelsedag. Det är mer att man "dyrkar sig själv". Delen om magin är jag dock tveksam till.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230311 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Satanism
Menar du då att du tror på det destruktiva i tillvaron, det destruktiva i människan? I sådana så blir det mer förståeligt att du tillverkar bomber och annat kul.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230320 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Satanism
Satanism är för mig njutning. Man bejakar den och är egoistisk. Jag vill mina medmänniskor lika gott som jag själv vill ha det. Jag är ingen satanist.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230340 av memphis
Svar från memphis i ämnet Satanism
Jag tycker satanism är lite barnslig när det är djurskallar, pentagram och dolkar och blod inblandat. Men jag vet inte så mycket om satanism. Är inte så intresserad av den somjag är av andra "religioner".
Mer
4 år 2 månader sedan #1230347 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Satanism
Satan dyrkar sig själv. Han är väl förebilden för satanisten, att inte underkasta sig det som är heligt, och framförallt inte underkasta sig en helig Gud.

Anchored in Christ ✟

  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1230353 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Satanism
Satan lär ju tillbe Jesus Kristus, och t-om demoner tror att Gud är en.

men det är det här med kärleken och att välja det goda, allt Satan gör går åt helvete verkar det som