Att börja gå i kyrkan

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1215397 av Fantasio
Jag leker med tanken att regelbundet besöka en kyrka. Kliver man bara in när som helst under dagen? Vad gör man sen? Hur dags brukar det vara gudstjänst? Är det flera gudstjänster om dagen? Jag har en före detta arbetskamrat som kommer till en mötesplats och han går promenader med en grupp från en kyrka. Jag kan ju fråga honom om jag får följa med. Vad är era tankar om att börja besöka kyrkor? Går ni dit själva?
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215400 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Att börja gå i kyrkan
Kl. 11 på söndagar brukar många kyrkor ha mässa (gudstjänst). Ja, det är bara att kliva in. Du kan ju börja gå dit och kolla läget, så säga.

PMa om du undrar något speciellt Fantasio.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1215402 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att börja gå i kyrkan
Tack för svar. En gång var jag i sjukhuskyrkan och tog nattvarden, men det var länge sedan. Jag kan tänka mig att ge till kollekten, eller vad man säger. Duger kontanter? Tänk om man skulle ta mod till sig och gå till en kyrka. Den jag tänker på tror jag heter Matteuskyrkan.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215405 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Att börja gå i kyrkan
Jag tror Jesus Kristus är Kyrkan. den utan väggar. finner man en vägg så är det troligen en i helvetet.

och att det finns två kyrkor bara, den ena är Herrens och den andra är Djävulens.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1215434 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att börja gå i kyrkan
Bra förslag att börja gå i en kyrka. En högmässa kl.11.00 på söndagar kan vara lite tradig. Själv föredrar jag musikgudstjänster. Kontanter tas emot i kollekthåven. Annars får man swisha.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215464 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att börja gå i kyrkan
Man kan gå in i en kyrka, det är en bra plats om man nu vill meditera eller prata med han däruppe i tanken fungerar, du behöver inte tala högt utan bara i tanken, kom ihåg Jesus som gick in i Templetdet i Jerusalem , då han var 12 år gammal och sade detta är min faders hus och de i templet förvånades över hans kunskap, ett kyrkorum andas trygghet och man finner ro oftast i en kyrka. här i stan har vi Örgryte gamla kyrka, där vill jag inte vara på natten då de som byggde den sägs det att munkarna som byggde den gjorde det på en plats med jordlinjer och strömmande underjordiskt vatten samt att krafterna är samlade under altaret. I den kyrkan bör man inte vara i på natten då det ruvar på starka krafter.

Örgryte nya kyrka, ja, jag känner ingenting med den, men skulle i övrigt inte sova över där heller.

men Fantasio, det går alldeles utmärkt att gå in i en kyrka bara för att insupa atmosfären i en kyrka, den är ofta en massiv fästning vilket gav trygghet i orostider i från förr

sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96rgryte_gamla_kyrka

Geta skrev: Bra förslag att börja gå i en kyrka. En högmässa kl.11.00 på söndagar kan vara lite tradig. Själv föredrar jag musikgudstjänster. Kontanter tas emot i kollekthåven. Annars får man swisha.


Geta denna borde passa dig som hand i handsken

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.