Att börja gå i kyrkan

Mer
4 år 3 månader sedan #1216363 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att börja gå i kyrkan
Det är så mycket narcissism i kyrkan.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216366 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att börja gå i kyrkan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1217537 av notwoodstock
Jag är osäker på hur man skall klara nutidsdebatten. Nåden och läran ändrar sig snabbare än man förstår.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1225770 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att börja gå i kyrkan
Kompisen går till en frikyrka, Agape heter den väl. De använder det ordet i alla fall. Jag träffade en kille på en mötesplats och han går också dit o han har träffar hemma hos sig. Jag tror på Gud, jag kanske passar in i Agape.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225771 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att börja gå i kyrkan
Fantasio,

Du kan väl testa. Du verkar söka något.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225783 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att börja gå i kyrkan
Jag började gå i kyrkan när jag var ny frälst. Det kom ett blad hem i brevlådan med tider för gudstjänster osv. Jag gick bara när det var nattvard för det var kontakt med Jesus jag sökte efter. Roligast var att sjunga psalmer. Jag blev tillfrågad att gå med i kyrkokören men jag är en ensling, så jag tackade nej. Jag minns inte riktigt varför jag slutade gå i kyrkan, men det rann väl ut i sanden. Nu idag är jag ju mer buddhist än kristen, och så var det nog då också förresten. Jag längtar inte längre efter att gå i en kyrka eller till ett tempel. Hellre går jag till en vacker plats i naturen med utsikt.