Att börja gå i kyrkan

Mer
4 år 1 månad sedan #1233222 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att börja gå i kyrkan
Jag sitter inte kyrkan och mumlar jag sjunger med hog stamma i klass med kantorn kanner stodet i ryggen i anden och musiken. Satt i Pingstkyrkan en gang. Tog songboken nar jag gick in. Satte mig avskilt men tva damer satte sig bredvid mig. Jag gillade det inte. Han Pastorn sade en har bedit om en önskesång sade ett nummer jag slog upp, det var Pastorn och jag som sjung lat det som. En av damerna sade, jasa den kan du.

Aldrig hort den förut

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • MetroGirl
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan #1233301 av MetroGirl
Svar från MetroGirl i ämnet Att börja gå i kyrkan
älskar kyrkan
Mer
4 år 1 månad sedan #1233320 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att börja gå i kyrkan

MetroGirl skrev: älskar kyrkan



Nunnedoket? Vet en novis, hon arbetade och fick ha sina egna kläder då sina nunnekläder på jobbet som ssk på sjukhus. Hon bodde då i klostret och män som hälsade på fick bo i det de kallade för Getstugan med grästak. Hon blev förälskad och eftersom hon var novis, hade hon ännu inte gift sig med Jesus och då erlagt klosterlöftena och tagit på sig ringen. Synd för hon passade som Nunna, ha,ha, snygg dessutom. Jesus hade blivit glad i henne...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1233348 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Att börja gå i kyrkan
I Svenska kyrkan får man vara den man är. I frikyrkor (ej Equmenia) måste man anpassa sig för att passa in upplever jag.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1233360 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att börja gå i kyrkan
Carl Theodor Dreyers filmatisering av Kaj Munks Ordet er det nærmeste jeg har kommet en religiøs opplevelse ved siden av mitt besøk i Pantheon.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by IngeF.