Att börja gå i kyrkan

Mer
4 år 3 månader sedan #1216290 av notwoodstock
Jag skulle gå till rätta med mig själv. Kyrkan, Församlingen är ju helig. Mystiskt.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216305 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Att börja gå i kyrkan
Gud ger ro om du låter han.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216334 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att börja gå i kyrkan

notwoodstock skrev: Gå i en enkel veckomässa, helt enkelt!

Om du är konfirmerad. Annars tror jag inte att man får ta Nattvard.

Eller när jag lät vuxenkonfirmera mig, efter sjukhusåren, med många Nattvarder, Fader Vår samt konfirmationsböcker som sjukhuskyrkan givit mig.

Jag är tydligen frälst genom nåd, när jag fick tro, och blev kyrklig.

Senare hamnade jag i en baptistförsamling och utsattes mystiskt länge för andar och tyvärr luriga tilltag.

Jag vet fortfarande inte exakt vad trosbekännelsen vågar göra, när jag ju inte förstår den exakt.

Men den är så gammal, att jag måste ha vördnad för hela.


Genom Sjukhuskyrkan som tidigare gett mig mycket. Där fick jag gå med en utbildad psykolog som var som ett bollplank för mina tankar och funderingar i en 5-6 år, vi slutade pga jag då där det blev naturligt att sluta för mig

Detta utan ett öres kostnad för mig. Kan rekommenderas av mig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1216335 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att börja gå i kyrkan
Min KP prästen har gett mig den senare utgåvan av Bibeln, jag har ju Biblar den förutan. Men erkänner att jag knappt öppnat den. Dock har jag läst Bibeln igenom hela några gånger, man tröttnar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1216336 av notwoodstock
Jag läste inte om alla krigen.

Det jag kan från Gamla Testamentet gav mig respekt för Herren och Gud. Alla Guds namn.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att börja gå i kyrkan
Efter att jag börjat läsa Bibeln utelämnade jag sista boken i både gamla Testamentet och nya för att inte få hybris och säga, jag kan Bibeln.

I alla aspekter kan inte man säga att man kan Bibeln det ligger i Undren Jesus gjorde, han sade jag gör allting nytt därmed är det man läst tidigare inte nödvändigtvis stämmer med det man läst senare, det är "nytt"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum