Åsiktsfrihet för icke troende?!

Mer
4 år 3 månader sedan #1217005 av Amandara
Fått till dig varifrån notwoodstock?
Mer
4 år 3 månader sedan #1217404 av notwoodstock
Från Ande som jag litar på.

Har missat någon gång sådana saker, sist åt iPhonen upp det Bibelordet jag kopierat.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217435 av Amandara
Ande. Bah....mina tankar och det jag får "från ovan" när jag är sjuk förleder bara.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217436 av Amandara
Irans ledare är besjälad med helig ande....eller? Var har ni era lojaliteter?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1217480 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Åsiktsfrihet för icke troende?!
man ska inte alls bortse från GT. men att det kan appliceras på vissa situationer det tror jag verkligen, men Gud har en väg ut för alla människor.

det finns exempel där som lär vara synnerligen viktiga att lära sig om. Att man har valet mellan välsignelsen och förbannelsen TILL EXEMPEL! visst att det lär man ju få reda på förr eller senare, men skadar knappast att läsa om det i Guds inspirerade Ord. Den heliga bibeln är en läxa i kärlek. Om människornas relation med Gud och berg&dalbanan. Sen dessutom hur det blir om man väljer fel, hur långa omvägar det finns. Plus läxan med Adam & Eva, att det går åt helvete om man låter kvinnan bestämma i det heliga äktenskapet. för de lyssnar/litar på DJÄVULEN isf!
Mer
4 år 3 månader sedan #1218334 av notwoodstock
Tråden gäller ju om det är vettigare med religiösa villfarelser än villfarelser om Guds existens. Jesus sade att Fadern vittnade för Honom.

Och historien vittar om Jesu död och uppståndelse. Han är uppstånden!