Kan ni fasta?

Mer
4 år 3 månader sedan #1218887 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan ni fasta?
Tror inte att man blir starkare psykiskt av att undvika mat.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218925 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Kan ni fasta?
Det finns ju 5:2 dieten osv. Men varför fastar du? Du kan må dåligare av det.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218926 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Kan ni fasta?
brukar säga att man fastar varje natt, eller då man sover, vare sig man vill eller ej, och det engelska ordet "breakfast" avslöjar att det rör sig om "att bryta fastan" så den hoppar man inte över så lätt.

iaf, finns det ju olika saker man kan fasta från, och som nämns i den heliga bibeln med. att fasta från sina dumma grejjer lär nog vara den äkta fastan faktiskt, t.ex att inte kolla på porr eller helt enkelt titta bort när en satans kärring försöker fresta en med sitt kött.

när det gäller föda så fastade jag förra lördagen från att dricka kaffe. hade inte det där suget som jag haft innan för att dricka kaffe, och tänkte typ att jag kan lika gärna fasta den dagen och det gick hur bra som helst, sen nästa dag så drack jag dock kaffe igen men eventuellt blir det inget mer köp av kaffe. om Gud vill!

annars kan jag nog fasta ett par dagar utan problem. tror jag varit utan mat en vecka som mest, var några år sedan och kanske "testar" igen - men sög då på sockerbitar typ. iaf har jag ett fettlager som lär kunna tas ifrån och som jag läste om i en överlevnadsbok som NisseGossen länkade till häromdagen så är det normalt med 30dagars energi lagrat i fettlagret. värre är det med vatten som måste påfyllas hela tiden. vid vila så förbrukar man tydligen 2.5L vatten per dygn, om jag kommer ihåg saken korrekt från den boken.

och som en vis man lär ha sagt nån gång så är hungern den bästa kryddan. tror man har mycket att tjäna på att ta kontroll över ens begär istället för att låta dem styra en.

på tal om 5:2 dieten så kan jag avslöja att den finns omnämnd i den heliga bibeln, och således är det en allvarlig vanföreställning de försöker tuta i oss genom massmedia:

Jag googlade på Uppfinnaren av 5:2 dieten och fick följande svar.



Lukas 18:12 Svenska 1917 (SV1917)

Jag fastar två gånger i veckan; jag giver tionde av allt vad jag förvärvar.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218929 av Clean
Svar från Clean i ämnet Kan ni fasta?
När jag fastade blev jag riktigt psykotisk. Men det var spännande psykos. Hade ett äventyr. Men jag gick ned 50 kg. För massa år sen var det här och jag har inte gått upp. Jag gick inte upp för det var medicinerna som gjorde mej tjock. Dessutom efter en period med medicinen gör en tjock så slutar dom biverkningarna därför är det först då man ska passa på att banta med sig. Det säger om man har bra medicin och ska inte byta. För byter man är risken där att man kan gå upp igen.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218930 av Clean
Svar från Clean i ämnet Kan ni fasta?
Frukost! Är det när frugan ska ge männen sin respektive kost? Då är det ett ord som borde bytas ut. Då det är kvinnoförnedrande
Mer
4 år 3 månader sedan #1218933 av Clean
Svar från Clean i ämnet Kan ni fasta?
Din senila urbota dumma idiot du är långt efter bäst före datum. Det här var den bästa som har hänt på länge. Jag är så jävla lycklig. XDdddddddo