Medium, äkta eller bluff?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1221298 av Fantasio
Jag undrar vad ni tror om medium, personer som har kontakt med de döda och som ser saker som hänt eller ska hända. Ett medium heter Benny Rosenqvist och han är skicklig. Är allt bara bluff, eller finns det verkligen människor som har kontakt med andra sidan? Jag har blivit intresserad av just medium i och med att mitt liv förstördes när jag fick min första psykos. Men jag skulle nog inte våga sitta ned med ett medium av rädsla för att få dåliga nyheter. Men ett medium skulle kanske, kanske kunna hjälpa mig att få kontakt med ett avlidet syskon. Det kan jag tänka mig att betala för, sedan är det upp till mig att välja att tro eller inte tro. Jag tror att äkta medium finns, sedan finns det så klart bluffmakare som vill lura en på pengar. vad tror du?
Mer
4 år 3 månader sedan #1221306 av Nissegossen
Medium stekt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1221311 av notwoodstock
Jag tror Gamla Testamentet varnar för sådana saker. Nå’n som vet?
Mer
4 år 3 månader sedan #1221315 av Nissegossen

notwoodstock skrev: Jag tror Gamla Testamentet varnar för sådana saker. Nå’n som vet?


Ja, konung Saul, innan konung David, lät han döda alla siare, men ändå gick han till en som han lät leva efteråt

Han ville ha råd från en gammal avliden profet

Men specifikt kommer jag inte ihåg det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1221317 av memphis
Svar från memphis i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Vad jag har hört så är Terry Evans en bluffmakare iaf, så ring inte till honom. Men jag tror också på att det finns medium som har kontakt med de döda. Jag har varit och spått mig 2 ggr i mitt liv men har inte varit hjälpt av vad de har sagt. Det har kanske delvis stämt men inte varit mig till hjälp.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1221326 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Medium, äkta eller bluff?
varför söka den levande bland de döda? de döda vet ingenting och Gud vet allt.