”Förbättringsverksamhet”?!

Mer
4 år 2 månader sedan #1223001 av notwoodstock
Jag tror många religioner och moralteorier går att använda för människor med psykosproblematik.

Men någon ond domare kanske har skickat en in i eländet. Och då ser kanske en god, förlåtande Gud vår oförmåga.

Så jag tror på att försöka jobba för det goda. Och att inte tillåta sig att ”dega”, att bara ligga och slappa.

Min kropp behöver träning, att röra på sig, kämpa mot letargin.

Tror ni inte också att utan självbetraktelse, så förgås man. Jag vill ju göra bättre!

Men i kristendom så kommer Jesus och räddar börsprungna får! Om dom håller buden!

Vet inte vad er personliga tro, är?
Mer
4 år 2 månader sedan #1223011 av Geta
Har lyssnat på SektPodden om Knutby. Blir skrämd.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223042 av notwoodstock
Då gör vi inte så här.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan #1225009 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet ”Förbättringsverksamhet”?!
James 1:26-27 King James Version (KJV)

^26 If any man among you seem to be religious, and bridleth not his tongue, but deceiveth his own heart, this man's religion is vain.

^27 Pure religion and undefiled before God and the Father is this, To visit the fatherless and widows in their affliction, and to keep himself unspotted from the world.

Jakobsbrevet 1:26-27 Svenska 1917 (SV1917)

^26 Om någon menar sig tjäna Gud och icke tyglar sin tunga, utan bedrager sitt hjärta, så är hans gudstjänst intet värd.

^27 En gudstjänst, som är ren och obesmittad inför Gud och Fadern, är det att vårda sig om fader- och moderlösa barn och änkor i deras bedrövelse, och att hålla sig obefläckad av världen.

Geta skrev: Har lyssnat på SektPodden om Knutby. Blir skrämd.

Räds inte de som bara kan döda kroppen, utan frukta Honom som har makt att förstöra både kroppen och själen i helvetet, ska Herren Jesus Kristus sagt medans Han vandrade denna planet.