Jag sov med en vikingaring på mig inatt

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223129 av Richard
Jag lyssnar på en deckare (ljudbok) nu, Själakistan av Ann Rosman. Det är mycket historia i den o en del handlar om att alla ting har ett medvetande. Jag har alltid tyckt sånt är miljöparti-flum (alltså att saker kan ha ett medvetande)... Igår tog jag en paus från boken o drack öl istället. Men jag satt vid datorn o läste mycket om vikingar o fornnordisk mytologi. Såg också de 3 första avsnitten av Sveriges Historia, med Martin Timell och Dick Harrison; www.youtube.com/results?search_query=sveriges+historia

Så blev jag lite berusad o intresserad av flummet, o jag har en ring från vikingatiden, som jag tog på mig innan jag somnade. Jag trodde jag skulle drömma om vikingar, men det gjorde jag icke! Det funkade inte... Fast sånt kanske bara funkar på miljöpartister?

EDIT: Min vikingaring....

Last edit: 4 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223131 av Geta
Jehovas vittnen tror att det finns demoner i gamla möbler.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223185 av Inwatto
Att du inte drömde om vikingar ser jag som normalt. Så funkar det inte. Men, nog har det mesta vi gör betydelse. Just vad en enstaka natt med en vikingaring betyder kan jag dock inte gissa.

Själv tror jag vi är kopplade till varandra på något osynligt, kanske telepatiskt, sätt. Vem man då är ihopkopplad med vet jag inte hur det bestäms, men antar att om jag t ex tycker om insekter så är jag kopplad, delvis, till andra med samma intresse. Man bildar då en större enhet som tillvaratar insekters intresse av att leva i en bra miljö.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 2 månader sedan #1223251 av memphis
Det kan föra olycka med sig Richard, att bära så gamla smycken som kommer från en grav. Hur kulle du själv ställa dig till gravplundring om du låg med dina saker i en grav?
Mer
4 år 2 månader sedan #1223315 av wasp
Vad säger Länsstyrelsen och polisen om att du inte lämnat in ringen till myndigheterna?? Fornfynd får man inte behålla vad jag vet!
Mer
4 år 2 månader sedan #1223330 av Nissegossen

Geta skrev: Jehovas vittnen tror att det finns demoner i gamla möbler.


Var inne på Lewi pethrus stiftelse

Där hängde en ljuskrona över bordet den åkte fram och tillbaka utan synbar anledning en såg mig pekade på fönstret och menade draget fast undrar det :tänk :jump

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum