Är en homosexuell man verkligen Välkommen i svenska kyrkan?

Mer
4 år 2 månader sedan #1229710 av Maxjohan1983
Bibeln ger många konstiga tankar till folk som inte kan tänka själva. Sedan rår inte för att man är homosexuell likaväl som att flera här lider av schizofreni och inte rår för det. Jag hoppas du inte tänker på att bli nazist igen.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229746 av ingrid64marie
Biblen är antik, att man kunde tycka om en människa av samma kön fanns nog på den tiden biblen skrevs med, och om en kyrka man vill tillhöra inte accepterar homosexualitet och det är inget du väljer som ett klädesplagg, det är du och vill inte prästen och kyrkan se dig och välkomna dig in, DÅ finns han inte med Guds skyddande armar omkring och tar emot dig, så som man tar emot alla oavsett vad. Läge att då ställa sig frågan, ser han mig för den jag är eller min sexuella läggning.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229765 av Lelle
Nej tvärtom! Jag vill att homosexuella blir accepterade i kyrkan! Jag tycker killar kan vara så fina ihop. :hjärta :hjärta
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229773 av ingrid64marie
Förstod vad du menade, vi tycker lika, tron på Gud är det som ska vara av betydelse.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229856 av Maxjohan1983

hkboj skrev: Nej tvärtom! Jag vill att homosexuella blir accepterade i kyrkan! Jag tycker killar kan vara så fina ihop. :hjärta :hjärta

Vad bra då. Det låter ju mer vettigt. :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229858 av PsychoWard
alla människor har rättigheten att omvända sig. Herrens nåd är förnyad varje morgon


men inga som utövar homosexuella gärningar som inte har omvänt sig kommer in i Guds Rike. det är tydligt i den heliga bibeln. det är stor skam på de som med bibeln i hand basunerar ut om sitt perversa leverne som om det vore deras rätt, och sen viger andra perversa. tror det är som att putta dem rakt in i helvetets lågor